י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הקריקטורה בעיתון

הגרא"י תקף: הפכו את המסכה לחוב קדוש

קריקטורה בעיתון הליטאי על ירושלמי שלא עוטה מסכה הכעיסה את ר"י בריסק הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק "הפכו את חבישת המסיכות 'לחוב קדוש', זה שצריך ללבוש מסיכה זה דבר אחד, אבל מכאן ועד להפוך את זה 'לחוב קדוש' ולהחתים את גדולי ישראל על זה, לאיפה הגענו"

הגרא"י תקף: הפכו את המסכה לחוב קדוש
הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצ'יק צילום: באדיבות המצלם

במהלך ה'חומש-שיעור' שמסר ראש ישיבת 'בריסק' הגאון רבי אברהם יהושע סולובייצי'ק במוצאי השבת האחרונה למספר אברכים מחשובי הישיבה, הוא תקף את עיתון 'יתד נאמן' ואת הפיכת עניין עטיית המסיכות ל'חוב הקדוש'.

"ראיתי בדער בלאט פון בני ברק (העיתון של בני ברק, כוונתו ל'יתד נאמן') שציירו שם איזשהו ציור שבא לבטאות את החובה לשים מסיכות, בציור ציירו אדם חרדי שהולך בלי מסיכה, וחגורת נפץ של הקורונה סביבו, ורשום 'שאהיד'".

"אני לא מצליח להבין אותם", תקף ראש הישיבה; "מה, כל אחד שלא חושב כמו הדעה שלך, אז הוא 'שאהיד'?, כל אחד שחושב קצת אחרת ממך דעתו שווה כקליפת השום עד כדי שאפשר לכנותו 'מחבל', אז מה אם הוא חושב אחרת ממך".

"ובכלל" הוסיף ראש הישיבה "מה זה העניין הזה שהפכו את חבישת המסיכות 'לחוב קדוש', זה שצריך ללבוש מסיכה זה דבר אחד, אבל מכאן ועד להפוך את זה 'לחוב קדוש' ולהחתים את גדולי ישראל על זה, לאיפה הגענו". עוד הוסיף ראש הישיבה "בסוף עוד ישאלו את גדולי ישראל מה השעה".

במהלך דבריו אף סיפר הגרא"י סולובייצי'ק כי בעבר הוא ראה איזשהו מכתב שנחתם על ידי גדולי תורה שלדעתו זה היה היפך דעת תורה, "פגשתי את אחד הרבנים שהיו חתומים שם על המכתב" סיפר ראש הישיבה "ושאלתי אותו מדוע הוא חתם על המכתב הזה זה הרי היפך דעת תורה, אותו רב חשוב ענה ואמר זה לא באמת שאני חושב כך, בקשו ממני לחתום אז חתמתי".

כאן תקף ראש הישיבה בחריפות ואמר, "מי יודע, אולי כל החתימות שמפרסמים היום זה גם על הדרך הזה, דרך, שלא באמת הרבנים חושבים ככה אלא הם חתמו כי אמרו להם".

יצוין כי מידי מוצאי שבת השיעור נמסר לכמאה וחמישים בחורים אך בשל נגיף הקורונה השיעור ממשיך להתקיים במעונו בהשתתפות כארבעים אברכים בלבד ללא בחורים.

בישיבה מציינים כי ראש הישיבה לכשעצמו מקפיד מאוד על עניין המסיכות אך חרה לו העניין שהופכים את זה 'לחוב קדוש', בהיכל הישיבה הוא אינו מקפיד שהבחורים יעטו מסיכות אך הוא מקפיד שהחלונות יהיו פתוחים בכדי שהמקום יהיה מאוורר, דבר שהוכיח את עצמו כשאין אף חולה קורונה בהיכל הישיבה.

הרב אברהם יהושע סולובייצ'יק יתד נאמן קריקטורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד