י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גנץ ונתניהו מתבצרים

דיווח: המחלוקת על התקציב תגרור את המדינה לבחירות

כחודש בערך נותר עד שהכנסת תתפזר מאליה ונלך לבחירות נוספות, זאת בעקבות התעקשותם של גנץ על תקציב דו שנתי ושל נתניהו על תקציב חד שנתי | אם השניים לא ימצאו פשרה או מי מהם לא ייכנע לדרישתו של השני הרי שישראל תצעד בתוך משבר הקורונה לבחירות רביעיות

דיווח: המחלוקת על התקציב תגרור את המדינה לבחירות
נתניהו/מצביע בקלפי/גנץ צילום: עמית שבי, POOL/פלאש 90

על פי חוק יסוד הממשלה, הכנסת אמורה לחוקק את תקציב המדינה עד לתאריך שנקבע בחוק, דהיינו 60 יום מהרכבת הממשלה, במקרה והתקציב לא עובר הכנסת מתפזרת אוטומטית, כשהמצב הפוליטי דוחק ובדרך ליעד הסופי שעלול להוביל לבחירות.

נכון להערב נותרו חמישה שבועות ויממה למועד הסופי, כשברקע חילוקי הדעות הקשים בין הליכוד לכחול לבן האם לחוקק תקציב חד שנתי או דו שנתי, שבינתיים כל צד מתבצר בעמדתו.

פרשן 'ערוץ 12' עמית סגל דיווח הערב כי כל אחד מהצדדים, מבין כי ויתור לשני בנושא התקציב היא סוף הקריירה הפוליטית שלו. מצד נתניהו הוא מבין כי תקציב חד שנתי היא החלון היחיד שהוא יכול לצאת לבחירות בלי רוטציה עם גנץ, מנגד גנץ מבין כי ויתור לחד שנתי משמעותו שהוא לא יגיע לכס ראש הממשלה, ולכן נראה כי שניהם לא יתפשרו.

התאריך הסופי שיכריע אם נלך לבחירות או שיהיה תקציב כלשהו הוא 25 באוגוסט, כשהיסטוריה מלמדת כי התקציב עצמו דורש ימים ארוכים של דיונים וחקיקה, שלוקחת בדרך כלל כחודשיים לפחות, במקרה הזה הוא טרם הוגש או הונח לעיון חברי הכנסת, ועוד נכונים לנו אתגרים בקואליציה הרעועה גם כך.

משמעות הדבר היא שבמקרה והתקציב לא יעבור עד לתאריך שנקבע בחוק, משמעותו הליכה לבחירות בחודש נובמבר באופן אוטומטי בלי הצורך להצביע על פיוזר הכנסת או פירוק השותפות וכל זאת בעוד מגיפת הקורונה משתוללת ללא שליטה.

תקציב המדינה תקציב דו שנתי בחירות מוקדמות בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד