י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מדאיג ומפחיד

קורונה בבריטניה: הניאו נאצים קוראים להדביק בכוונה יהודים

המרכז הבריטי הממשלתי למאבק בטרור מזהיר בדו"ח שפרסן בשבוע האחרון מפני מנהיגי תנועות ימין קיצוני וניאו נאציים שמורים לפעילים "להדביק בכוונה", יהודים וגם מוסלמים בנגיף הקורונה

קורונה בבריטניה: הניאו נאצים קוראים להדביק בכוונה יהודים
אילוסטרציה צילום: pexels

מנהיגי תנועות ימין קיצוני וניאו נאציים מורים לפעילים "להדביק בכוונה", יהודים וגם מוסלמים בנגיף הקורונה, כך מזהיר המרכז הבריטי הממשלתי למאבק בטרור בדו"ח מיוחד שפורסם בשבוע האחרון.

על פי דיווח של ניוזוויק, הצד המוסלמי מנסה לעודד תעמולה אנטי מערבית ואנטי דמוקרטית הרואה במגיפה כעונש על "השחיתות המוסרית של המערב", בעוד הצד הימני קיצוני מבקש לא אחת לטעון כי הקורונה היא חלק מקונספירציה יהודית (עמדה שייתכן שחלק מהמוסלמים הקיצוניים בבריטניה יסכימו עימה), או תוצאה של מדיניות ההגירה המאד ליברלית של בריטניה שאיפשרה למגיפה לחדור למדינה.

שרה קאהן אחת ממחברות הדו"ח מסרה כי "תמיד יש את אלה שמבקשים לנצל את המשבר כדי לעודד עמדות מלאות שנאה". היא הוסיפה כי "הם מנצלים את המצב כדי לעודד קונספירציות מסוכנות ודיסאינפורמציה ברשת במטרה לייצר שנאה ואלימות ולהפר את סדר ציבורי, בתקווה לפורר את הקהילה."

"עלינו להיות בדלת הקדמית במאמצים לעמוד מול הפעילות של קיצוניים מלאי שנאה המבקשים לחתור תחת כל מה שהמדינה הזו מייצגת, ועלינו להתחיל לעבוד עכשיו", אמרה.

ממשלת בריטניה מסרה כי "אנו עובדים בשיתוף מלא עם כוחות המשטרה הלאומית על מנת להבטיח שהקהילות הללו יהיו מוגנות ושמידע שגוי וקונספירציות מוטעות לא יהפכו לנחלת הרבים".

 

קורונה בריטניה ניאו נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד