י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ייכנס לכלא לחמש שנים?

הח"כ עורר סערה: "מרי אזרחי הוא צו השעה"

שוב סערה בכנסת. ח"כ עופר כסיף קרא מעל דוכן הכנסת למרי אזרחי וכינה אותו "צו השעה". ח"כ אופיר סופר מהאופוזיציה הגיש נגדו תלונה בוועדת האתיקה וקורא למצות עמו את הדין כשהעונש הנקוב בחוק הינו עד חמש שנות מאסר

הח"כ עורר סערה: "מרי אזרחי הוא צו השעה"
עופר כסיף במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

חבר הכנסת עופר כסיף מ'הרשימה המשותפת' קורא למרי אזרחי בעקבות המצב של הטיפול בקורונה. בעקבות הדברים קריאה שהוגשה לוועדת האתיקה נגד דבריו.

במהלך דיון במליאת כנסת אמר חבר הכנסת עופר כסיף כי "הביביקרטיה הרסנית לזכויותינו ומפרה את החוזה עם האזרחים כולם, ועל כן אינה ראויה לאמון הציבור ודאי שלא לאמון הכנסת כנציגת הציבור".

"אני קורא לכל האזרחים בעיקר לצעירים, עבודה - אין, לימודים - אין, דירה - אין, עתיד - אין, אין לכם מה להפסיד. מרי אזרחי לא אלים הוא צו השעה. צאו בהמוניכם לרחובות גם אם יוטל סגר מלא בידי הדיקטטור, סגר שכזה לא יהיה חוקי וראוי יהיה להפר אותו", אמר כסיף ועורר סערה.

בסיום דבריו במליאה, התפתח ויכוח בין ח"כ כסיף לבין יו"ר הכנסת יריב לוין מ'הליכוד', שאמר לו: "אתה לא תלמד אף אחד כאן ממלכתיות - אני מגנה בכל תוקף את הדברים המתלהמים עד כדי אלימים, לא ראויים".

בעקבות דבריו, הגיש חבר הכנסת אופיר סופר מ'ימינה' תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת, בה הוא מציין כי "קריאתו של חבר הכנסת עופר כסיף היא קריאה להמרדה כמשמעה בחוק העונשין, שהעונש הנקוב לה בחוק הוא - 5 שנות מאסר".

סופר כתב ליושבת ראש ועדת האתיקה ח"כ טלי פלוסקוב מ'הליכוד' כי, "ברי כי ללא התנהלות אחראית ושקולה של נבחרי הציבור – עלולה מדינת ישראל להתדרדר לקרע עמוק שאת פצעיו יהיה קשה מאוד לאחות".

"קריאתו של חבר הכנסת עופר כסיף היא קריאה להמרדה כמשמעה בחוק העונשין, שהעונש הנקוב לה בחוק הוא- 5 שנות מאסר", הבהיר סופר ודרש "עקב האמור- אבקש לפעול לכינוסה של ועדת האתיקה בזמן הקרוב ולהשית כנגד חבר הכנסת כסיף את העונשים שבאפשרותה של הוועדה להשית על חברי הכנסת".

עופר כסיף מרי אזרחי תלונה בוועדת האתיקה אופיר סופר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד