י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קורונה ושפעת > שילוב קטלני

חשש: מלאי חיסוני השפעת לחורף לא יספיק

במערכת הבריאות מודאגים מהחורף: השילוב של קורונה פלוס שפעת מטריד, ובנוסף קיים חשש שמלאי חיסוני השפעת יספיק רק לשליש מהאוכלוסיה

חשש: מלאי חיסוני השפעת לחורף לא יספיק
אילוסטרציה צילום: pexels

נערכים מראש ליום סגריר, אך מתברר שעם כל הרצון להיערך – לא ברור האם ינתן מענה: במערכת הבריאות מוטרדים מאד מגל הקורונה (השלישי?) שצפוי להיות בחורף, כשהוא יבוא בשילוב עם השפעת שגורמת בכל שנה למיצוי יכולות מערכת הבריאות, שמגיעה לקצה הקיבולת שלה ויותר. במטרה למנוע את התרחיש הזה מבקשים כבר כעת במשרד הבריאות לפעול לקדם את החיסונים נגד שפעת, אך מתברר שחלקים נרחבים באוכלוסיה לא יוכלו לקבל את החיסון.

בכל השנים האחרונות נרשמו חוסרים בחיסוני השפעת, אך השנה בשל הביקוש העולמי לחיסוני שפעת החיסונים כנראה יגיעו לארץ רק בסוף אוקטובר. בעקבות זאת, חוששים במערכת הבריאות כי ריבוי חולי השפעת יגרום לקריסה של המערכת הרפואית.

בקופות החולים ביקשו להצטייד בכמות מספקת של 4 מיליון מנות, שאמורה להספיק בעיקר לקשישים ולאוכלוסיות סיכון נוספות. אך ככל שהדברים נראים כעת נראה שלארץ יגיעו רק כ-2.8 מיליון מנות חיסון, כלומר כמות שתספיק בקושי לשליש מהאוכלוסיה, וגם כמות זו תגיע רק כשהחורף כבר יורגש בעוצמה וכאשר השפעת, לפי התחזיות, כבר תהיה נוכחת. "במידה והיא אכן תגרום לעומסים במחלקות הפנימיות, כשפרט לכך יהיה צורך להתמודד גם עם הקורונה", אמר היום בכיר במערכת הבריאות, "אנו נמצא את עצמנו במצב בלתי אפשרי".

 

קורונה חיסון נגד שפעת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד