ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הפרטים העיקריים

הושג הסכם: שביתת האחיות תופסק מחר בבוקר

האחיות ישובו לעבודתן הסדירה החל ממחר בבוקר. זאת, במסגרת הסיכום מול משרדי האוצר והבריאות לפיו יקלטו באופן מידי 2000 תקני אחיות מעבר לתקנים הקיימים, מהן 1600 למערך האשפוז ו-400 למערך הקהילה ובריאות הציבור, לטובת ההתמודדות עם העומסים בהם מצויה המערכת

הושג הסכם: שביתת האחיות תופסק מחר בבוקר
בית חולים בעידן הקורונה צילום: פלאש 90

בתום פגישה בין שר האוצר, ישראל כ"ץ ליו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן, סוכם כי האחיות ישובו לעבודתן הסדירה החל ממחר בבוקר. זאת, במסגרת הסיכום בין הצדדים לפיו יקלטו באופן מידי 2000 תקני אחיות מעבר לתקנים הקיימים, מהן 1600 למערך האשפוז ו-400 למערך הקהילה ובריאות הציבור, לטובת ההתמודדות עם העומסים בהם מצויה המערכת.

בהמשך לאמור, סוכם כי יוקם באופן מידי צוות משותף שיגיש את המלצותיו לעניין תוספת תקינה קבועה למערך האשפוז בתוך 30 יום, לקראת דיוני התקציב. שר האוצר הנחה כי יש לתעדף נושא זה בראש סדר העדיפויות בדיוני תקציב מערכת הבריאות ויפעל על מנת להוסיף תקני אחיות באופן קבוע.

בנוסף סוכם כי במסגרת ההסכם יוסדרו סוגיות נוספות, ובכללן- תוספת שכ"ד לאחיות בפריפריה, מתן תמריץ כלכלי לחיזוק מערך בריאות הציבור בדרום, הארכת הסכמי המשמרות המיוחדות בתקופת הקורונה, והסדרת התשלום לאחיות בתקופת הבידוד.

שר האוצר, ישראל כ"ץ מסר לאחר חתימת ההסכם כי "מדינת ישראל חייבת לציבור האחיות, שניצבות בחזית המאבק על בריאות הציבור, חוב גדול. מסירותן בכל ימות השנה ובעידן הקורונה בפרט ראויים למלוא הכבוד וההערכה. אני מברך על שובן לעבודה ומתחייב לסייע להן ככל שידרש כדי לאפשר להן למלא את תפקידן בדרך הנאותה ביותר."

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחים והאחיות מסרה כי "אני מבקשת להודות באופן אישי לשרי האוצר, הבריאות ומנכ"לי משרדם, ולכלל ציבור האחים והאחיות במדינת ישראל שפעלו למען בריאותם של אזרחי ישראל."

שביתה אחיות ישראל כץ משרד הבריאות משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד