כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מאיגרא רמא לבירא עמיקתא

האיש החזק שלדון סילבר, הפסיד בערעור וירצה עונש מאסר

יו"ר בית הנבחרים של ניו יורק לשעבר, שלדון סילבר היהודי הפסיד בערעורים ויירצה ככל הנראה עונש מאסר בפועל | הוא הביע חרטה על מעשיו וביקש לרצות את עונשו בביתו בעקבות מצבו הבריאותי, אולם השופטת לא הסכימה ונימקה כי זאת בשל חומרת מעשיו "פעל מתוך תחושת תאוות בצע"

האיש החזק שלדון סילבר, הפסיד בערעור וירצה עונש מאסר
אילוסטרציה צילום: משה שי, פלאש 90

לאחר שני משפטים וערעורים, שלדון סילבר, האיש שהיה בעבר אחד המשפיעים בניו יורק, יישא עונש של שש וחצי שנים בכלא, הוא ביקש לרצות את עונש המאסר בבית, בטענה שגילו ובריאותו הפכו אותו לפגיע לנגיף הקורונה.

שלדון סילבר, היהודי, יו"ר בית הנבחרים של ניו-יורק לשעבר, והיה פעם דומיננטי מאד, הצליח במשך כמעט חמש שנים להינצל מהכלא לאחר שהורשע פעמיים באשמת שחיתות, אתמול הוא הפסיד סופית את החופש, כשנגזרו עליו 78 חודשי מאסר בפועל.

עורכי דינו ביקשו לאפשר למר סילבר לרצות את העונש בבית, וטענו כי שליחתו לכלא תגדיל את סיכוייו לחלות או אפילו למות מנגיף הקורונה, תוך ציון ההיסטוריה של סילבר עם מחלת הסרטן ומחלות כליות כרוניות מהם סבל. "אני לא רוצה למות בכלא" כתב סילבר, בן ה-76, לשופטת לפני גזר הדין.

השופטת ואלרי קפרוני מבית המשפט המחוזי הפדרלי במנהטן, אמרה כי סילבר "פעל מתוך תחושת תאוות בצע", וכי אי ריצוי עונש מאסר אינו מתאים. "זו הייתה שחיתות, טהורה ופשוטה" הוסיפה.

עורכי דינו של סילבר ציינו כי עבריינים בולטים אחרים עם עברות של צווארון לבן שהעלו חששות לגבי התפשטות הנגיף, שוחררו מהכלא בחודשים האחרונים, בהם דין ג'סקלוס, ראש הרוב בסנאט לשעבר, ופול מנפורט, יו"ר הקמפיין לשעבר של הנשיא.

סילבר הדמוקרט בן ה-76 עורך דין במקצועו ומי שהנהיג את המפלגה הדמוקרטית בניו-יורק למעלה מעשרים שנה, התגורר בלואר-איסט-סייד, המחוז שהוא ייצג - עד שנעצר והורשע בשורת אישומים שכללו הונאה, סחיטה והלבנת הון - כשגרף לכיסו 4 מיליון דולר, בכך שעזר ליזמי נדל"ן.

התובעים ביקשו מאסר של יותר מעשר שנים, ואמרו כי הוכיחו שסילבר "השחית שוב ושוב עם כוחו הרב של התפקיד שלו, למען רווח אישי וגרם נזק לאין שיעור לאמון הציבור".

עורכי הדין של סילבר אמרו כי הוא אינו מודה שהתנהלותו הייתה פלילית, אם כי הוא מביע חרטה על מעשיו.

הוא נבחר לראשונה בשנת 1976 וכיהן בתפקיד 21 שנים במהלכן הטיל אימה על הרבה מאוד אנשים, עד שהתפטר לאחר מעצרו ב-2015. סילבר, בוגר 'ישיבה יוניברסיטי', היה מופיע באירועים יהודיים עם מגבעת חרדית שחורה וכיפה, אבל כשהופיע בבית הנבחרים - לא חבש כיפה לראשו.

שלדון סילבר מאסר בפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד