י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הרי את מודרכת בזום זה"

בשורה למתחתנים: לראשונה - הדרכת כלות ברבנות באמצעים מקוונים

עקב מגפת הקורונה: הרבנות מאפשרת לבצע מרחוק העברת מסמכים דיגיטלית • המיזם הוא חידוש בפרויקט "בנועם דניאלי", שכבר מאפשר מתן עדות מקוונת על כך שבני הזוג רווקים • ההליך כולל רישום נישואים מלא באמצעות הווטסאפ, בנוסף לאחרונה החלו במיזם אף להדריך כלות באמצעות הזום

בשורה למתחתנים: לראשונה - הדרכת כלות ברבנות באמצעים מקוונים
טבעת נישואין צילום: pixabay

בשורה למתחתנים: לראשונה, בשל הקורונה, מתאפשר לנישאים לבצע את הליך הרישום, מאל"ף ועד תי"ו, באמצעים דיגיטליים. ההליך כולל רישום נישואים מלא באמצעות הווטסאפ, לרבות שני החברים או המכרים שצריכים להעיד על כך שבני הזוג לעתיד הם רווקים, וכן את הדרכת הכלות שבה מחויבת כל אישה לפני קבלת אישור הנישואים מהרבנות.

מדובר בשדרוג נוסף של מיזם "בנועם דניאלי", שהוקם לפני כשלוש שנים ושם לעצמו למטרה לסייע לזוגות הנישאים בתהליך מול הרבנות והמועצות הדתיות.

כזכור: ב־2019 נחשף המיזם ב"ישראל היום", והזוגות התבשרו כי לראשונה יתאפשר להם להעביר מסמכים נדרשים, דוגמת תעודת נישואים של הוריהם ותעודת רווקות, דרך הווטסאפ היישר למועצה הדתית - מהלך שצמצם את הצורך בהגעה למועצה הדתית לשם הגשת תעודת זהות בלבד.

מיזם "נועם דניאלי" הוא חלק מקרן דניאלי, שהוקמה לזכרה של דניאלי זוננפלד, צעירה בת 20 שנהרגה בתאונת דרכים כשחזרה מהתנדבות במחלקה האונקולוגית בביה"ח שניידר. הסגר והבידוד שבאו עם המגיפה הובילו לשדרוג משמעותי במיוחד של המיזם, שלמעשה הופך את כל התהליך לדיגיטלי לחלוטין. אם בעבר נדרשו הזוגות להגיע באופן פיזי למועצה הדתית כדי להשלים את הרישום לנישואים, כעת מתאפשר להם לבצע את ההליך כולו בבית, מול המחשב. לאחרונה החלו במיזם להדריך כלות באמצעות הזום, ובכך הושלמה ה"דיגיטציה" של ההליך.

הרב ישראל מאיר ריאני, מייסד "בנועם דניאלי" אומר: "רצינו לבצע את ההדרכה כך כבר לפני כמה שנים, אבל לא כל הרבנים התלהבו מזה ולכן הקפאנו את הרעיון. כעת, בגלל המצב, זה יצא לפועל. הקורונה הכניסה את כל החתונות לסחרור גדול. כולם מכירים את הסיפור של האולמות, אבל גם נושא רישום הנישואים הפך לאתגר, מכיוון שיש זוגות שלא יכולים להגיע פיזית למועצות הדתיות".

הרב ריאני מדגיש כי אף שלא מדובר בפגישה פיזית, אין הקלות בדרך ההנחיה והוא מבהיר: "הלימוד מיטבי. אין הקלות אלא רק הנגשה".

פורסם הבוקר (ג') בערוץ יהדות של "ישראל היום".

נישואין רבנות מיזם רישום נישואין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד