ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
אסור שהזעם יהפוך לתירוץ

צריך לשמור על ההנחיות למרות שהפכנו לשק החבטות של המדינה // יצחק פינדרוס

ימי בין המצרים ובפרט בשנה זו בה עם ישראל והעולם כולו נמצא בהתמודדות מול נגיף עלום ומסתורי מחייבים את כולנו להביט פנימה ולהקפיד לבל חלילה ניהפך למכשול. ולהחמיר ביתר שאת בצו האלוקי של "ונשמרתם לנפשותיכם" • אסור להתבלבל בין הזעם המוצדק על המשטרה והרשויות לבין החיוב המוטל עלינו • יצחק פינדרוס בטור מיוחד

צריך לשמור על ההנחיות למרות שהפכנו לשק החבטות של המדינה // יצחק פינדרוס
פינדרוס צילום: דוברות הכנסת יצחק הררי

ימי בין המצרים כלל ישראל נמצא במצב קשה. החולים מתרבים, היכלי התורה אינם במתכונתם, אלפי בחורים לא נמצאים בבית מדרשם הרגיל, היכלי התפילה אינם ברוב עם, מטה לחמם של אנשים רבים ומוסדות נשבר, ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים.

באחד הימים, נכנס מרביץ תורה נודע לרשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל וטרוניה בפיו. הזדמן לו להאזין לראיון שערך יו"ר דגל התורה דאז, ח"כ הרב אברהם רביץ ז"ל, בכלי תקשורת המיועד למגזר הכללי, ולטענתו, המסר שהעביר הרב רביץ ז"ל אינו המסר הראוי לאוזניהם של בני תורה. ככה?" ענה מרן, "ושמא זו בדיוק הסיבה שאותך שלחתי להעמיד תלמידים ואותו שלחתי לכנסת?

דבריו של מרן זצ"ל אינם רק בגדר של דחיה בקש לטענותיו של אותו מרביץ תורה, מסר מהותי וחשוב טמון כאן, מסר שנועד בעיקרו לנו, שלוחי הציבור, אך גם לכלל הציבור.

יש דברים שעלינו לזעוק עליהם בפרהסיה, להרים קול מחאה ולהיאבק בדעת הקהל הכללית ולעמוד על זכויותינו אבל בבית פנימה עלינו לפעול דווקא אחרת: לא יתכן ששוטר יפגע תוך אטימות לב בילדה קטנה, לא יעלה על הדעת שדמם של יהודים חרדים יותר בפומבי, לא נסבל המצב בו ציבור יראי השם הפך לשק החבטות של מדינת ישראל, לא הגיוני שהסגרים וההגבלות מוטלים פעם אחר פעם רק על ערים של שומרי תורה במקום לפעול באופן מקצועי. על זה אנו צועקים ומוחים, זועקים, פועלים ומשנים.

אבל, לא מפיהם אנו חיים. אסור להתבלבל בין הזעם המוצדק על התנהלות המשטרה והרשויות ובין הצו האלוקי של "ונשמרתם לנפשותיכם" המחייב להחמיר בהנחיות הבריאות ובעטיית מסכה, בדיקות ובידוד חברתי. יש לחלק בין המאבק הנחוש להנחיל לכל יהודי חשיבות תורה ותפילה לעומת פתיחת מסעדות וקיום הכלכלה לבן קריאתם של מרנן ורבנן רועי ישראל מרן שר התורה ורבינו מרן ראש הישיבה להימנע מתפילות במניין אם לא נשמרות ההנחיות ולהישמר מכל משמר בהיכלי התורה ולמצוא פתרונות לשמירת הבריאות, כי המזלזל בהוראות אלו יכול להגיע לשפיכות דמים כפשוטו.

אסור שהזעם המוצדק יהפוך לתירוץ לזלזול ולהפקרות בחיי אדם. אסור שתחושת הקיפוח והאפליה ממנה אנו סובלים תהפוך למכשול. אם לא נקפיד ביתר שאת ונחמיר בפיקוח נפש נגיע גם לכך שחלילה שבראש חודש אלול ימצאו את עצמם אלפי בחורי ישיבה שלא בסמוך לסטנדר ולגמרא, כי בגלל שלא הקפדנו לא יפתחו היכלי התורה ועוד בזמן שתורה שהיא מגנא ומצלא כל כך נחוצה. זה תלוי במעשינו אם כל יהודי יוכל לזכות לשמוע תקיעת שופר בראש השנה הקרוב במניין או רק ברחוב ובמרפסת.

הכל תלוי בנו! אם בזאת אנו חפצים, אם עתיד ילדינו חשוב לנו מכל - הרי זו אחריות של כולנו. ככל שנצליח למגר את התפשטות הקורונה בתוככי הציבור החרדי, נוכל לפעול יותר להשיב את הישיבות לשגרת לימודיהם. ככל שנקפיד על כללי הזהירות והנחיות משרד הבריאות, נוכל לזכות להתפלל תפילות ימים נוראים, באופן המותר ולפי ההנחיות.

יחד עם זאת זה לא פותר אותנו נציגי הציבור להילחם על העמדת סדר עדיפויות של השלטון. העמדת התורה על פני הכלכלה, העמדת בתי המדרשות על פני המסעדות, לסייע לחלשים ולא לחזקים. אנא, לא למענם אלא למעננו, הקפידו למלא את הוראותיהם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, למלא אחר ההנחיות במלואן, להישמר מכל סרך של פיקוח נפש, ובעז"ה רופא כל בשר יסיר מעלינו את המגיפה הזאת".

קורונה יצחק פינדרוס בין המצרים ונשמרתם מאוד לנפשתיכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד