י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהלך צפוי?

בניגוד לדרישת הממשלה: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת המסעדות

למרות הוראת הממשלה ולאחר ששרי הממשלה לא הצביעו על שינוי ההגבלות שיאפשרו את פתיחת המסעדות, חברי וועדת הקורונה החריגו את המסעדות משאר ההגבלות שאושרו • יו"ר הוועדה ביטון סיפרה על המו"מ הלילי עם משרד הבריאות שכשל • יו"ר הקואליציה הודיע כי בעקבות התנהלותה המנוגדת לממשלה הוא ירוקן את הוועדה מסמכויותיה

בניגוד לדרישת הממשלה: ועדת הקורונה אישרה את פתיחת המסעדות
ועדת הקורונה בכנסת צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת

בניגוד להוראת הממשלה, ולאחר ששרי הממשלה לבסוף לא הצביעו על שינוי המגבלות שיאפשרו את פעילות המסעדות, חברי ועדת הקורונה אישרו כעת את פתיחתם בניגוד להנחיות הממשלה כשברקע האיום להדחת יושבת ראש הוועדה יפעת שאשא ביטון עדיין לא חלף מן העולם.

בתום דיון שהחל ביום ראשון והמשיך אתמול הצביעו בשעה האחרונה חברי ועדת הקורונה על הצו שהעבירה הממשלה מיום חמישי החולף, כאשר המסעדות הוחרגו ושאר ההגבלות התקבלו כפי שהוצגו בפני שרי הממשלה בסוף השבוע.

בפתח הדיון יושב ראש הוועדה יפעת שאשא ביטון סיפרה על המו"מ הלילי שכשל עם משרד הבריאות, ללא מתווה מסוכם לפתיחת המסעדות. "הבנו בישיבה אתמול בצהריים שהם מוכנים לפתיחת המסעדות בחוץ ע"פ התו הסגול. ביקשנו פתיחה בפנים המסעדות ל25%-35% מהתפוסה. הסכמתי לוותר על כך לתקופה, אך הם התעקשו שגם בחוץ יעמוד על 50 איש בלבד, ולא יותר מזה – ואפילו הוא לפי התו הסגול".

"אינני יודעת להסביר את ההתעקשות הזו לציבור ולמסעדנים. חייבים הנחיות שהציבור יבין אותם, כי הציבור הוא השותף המרכזי שלנו במלחמה נגד הנגיף". הוסיפה והדגישה כי הוועדה מכירה בכובד האחריות של החלטותיה, ואת אמונתה בחשיבות השיח עם הממשלה.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, הבהיר כי הממשלה מעוניינת בפתרון כדי למנוע את הנזק הכלכלי למסעדנים, "אך הבוקר הגיעו הנתונים על 1,800 נדבקים ביממה האחרונה. האופוזיציה מוכנה לסכן את בריאות הציבור, רק כדי לערער את יציבות השלטון. האופוזיציה גוררת את הוועדה, בחוסר אחריות, למחוזות לא-טובים. כוונת יו"ר הוועדה טובים, אך הצעת הפשרה של הממשלה לפתיחת המסעדות בחוץ בלבד, ועד 50 איש בלבד, היא מאוזנת".

בנוסף הודיע זוהר כי בעקבות התנהלותה של חבר הכנסת יפעת שאשא ביטון הוא ירוקן את הוועדה מסמכויות, כשכבר הבוקר הסמיכה ועדת החוקה את ועדות הכנסת לטפל בנושאי הקורונה מלבד את ועדת הקורונה שהוקמה לצורך הטיפול בהתפרצות הנגיף.

קורונה מסעדות יפעת שאשא ביטון חכ מיקי זוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד