י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות 'בחדרי'

סערת בתי הכנסת: רב העיר פנה לשר הבריאות: "אפליה חמורה"

לאור האפלייה החמורה בהגבלת בתי הכנסת מול המסעדות פונה הגאון רבי יהודה דרעי לשר הבריאות אדלשטיין ומסביר את הדברים "יש כאן טיעון מהותי המערער את התוקף ההלכתי והמוסרי בחלק מהנחיות המשרד, שכן באיזו זכות יוכל כל מורה הוראה בעירו לאכוף הנחיות אשר הינם מופרכות מיסודן"

סערת בתי הכנסת: רב העיר פנה לשר הבריאות: "אפליה חמורה"
הגאון רבי יהודה דרעי צילום: דוד ארזני

הזעם הציבורי סביב אפליית בתי כנסת לעומת מסעדות שהוביל אתר 'בחדרי חרדים' בהגבלות הממשלה הביאה את הגאון רבי יהודה דרעי רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית לפנות לשר הבריאות ח"כ יולי אדלשטיין בנוגע לאפלייה.

תחת הכותרת "אפליה חמורה וחוסר מידתיות בהוראות משרד הבריאות" כותב הגר"י דרעי: "ידוע לך היטב כי רבני ישראל בכל עיר קיבלו את הנחיות משרד הבריאות ודאגו לפרסמם ברבים בכל דרך כהוראה הלכתית לכל דבר וענין, גם כאשר הדברים נגעו בציפור נפשה של היהדות הנאמנה כמו תפילות בבתי הכנסת, טבילה במקוואות, עריכת חופות, וסידור לוויות ועוד".

"אולם דא עקא שלאחרונה מתגברות התהיות והתמיהות ובעקבותם גם התרעומת הקשה – הן בקרב הרבנים והן בקרב עמך בית ישראל לנוכח החלטות משרדך המפלות לרעה באורח קיצוני עד כדי השפלה של ממש בכל דבר שבקדושה – מול מגזרים אחרים, כגון חופי הים ובריכות השחייה והפגנות המוניות בהם שוהים אלפי אנשים יחדיו שעות רבות ולרוב ללא שמירת מרחק ושאר הנחיות, ואילו התפילות בבתי הכנסת ועריכת חופות וסידור לוויות המתקיימות במרחב פתוח תוך שמירה קפדנית על כל ההנחיות הוגבלה בהם ההשתתפות עד 20 איש". 

"מן הראוי לציין כי אין זו טענת אפליה גרידא, אלא יש כאן טיעון מהותי המערער את התוקף ההלכתי והמוסרי בחלק מהנחיות המשרד, שכן באיזו זכות יוכל כל מורה הוראה בעירו לאכוף הנחיות אשר הינם מופרכות מיסודן".

את מכתבו מסיים הגר"י דרעי "ומכאן פנייתי אליך בקריאה נרגשת, לפעול לאלתר לתיקון המעוות ויפה שעה אחת קודם! ובפרט לקראת ימי הרחמים והסליחות וחגי תשרי הממשמשים ובאים אשר כידוע המונים פוקדים את בתי הכנסת, וכמעט בלתי אפשרי לחלקם לחמש קבוצות ויותר ולהעמיד לכל קבוצה חזן ובעל תוקע וספרי תורה וכו'".

הרב יהודה דרעי יולי אדלשטיין בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד