י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"עולם חסד יבנה"

41,000 מקרים של חסד, נתינה וסיוע רפואי

במעמד מיוחד ומצומצם, עם הודיה על העבר והערכות משותפת לעתיד – הוקירה הנהלת מכבי מחוז הצפון את אנשי החסד של עזר מציון ואת מתאמי קשרי הקהילה על שיתוף הפעולה בסיוע לעשרות אלפי הפניות החל מפרוץ הקורונה ● מר רן סער מנכ"ל מכבי: "התרגשתי לראות את הפעילות המיוחדת" ● ד"ר גלית קאופמן ראש מחוז הצפון במכבי "נפעמתי להיווכח בעבודה המסורה והמשותפת של צוותי עזר מציון, יחד עם המתאמים וצוות מכבי" ● הרב חנניה צ'ולק, יו"ר עזר מציון: "בלי חסד העולם לא יכול לעמוד"

41,000 מקרים של חסד, נתינה וסיוע רפואי
מערך המתנדבים של עזר מציון צילום: עזר מציון

במעמד מיוחד, נפגשו הנהלת מכבי במחוז הצפון והנהלת עזר מציון לסכם את שיתוף הפעולה הייחודי שהתעצם מתחילת הקורונה וכן להערכות משותפת לקראת העתיד.

הגב' אדווה הראל, מנהלת השיווק של מכבי במחוז הצפון סקרה את התקופה האינטנסיבית שעוברת על צוות מכבי במחוז, בשיתוף פעולה הדוק יחד עם עזר מציון מחוז הצפון, בעשיה משותפת והקמת מערך עצום של חסד בסיוע בהובלת תרופות, מזון ומצרכים לחולים, לקשישים ולמבודדים מסביב לשעון, בזמינות, במאור פנים ובחמלה וברגישות.

מנכ"ל מכבי מר רן סער פתח ואמר: "התרגשתי לראות את הפעילות המיוחדת שנעשתה במחוז הצפון. עזר מציון בראשות הרב חנניה צ'ולק, הוא ארגון שכל כולו חסד והתנדבות ועושה עבודת קודש- בכל השנה, ובייחוד בתקופה זו. ברצוני להודות לכל הנמצאים כאן באופן אישי על עשייה ברוכה יחד עם מתאמי קשרי הקהילה המסורים שלנו. בתקופה זו חשוב במיוחד לשמור על האנשים המבוגרים ועל אנשים עם מחלות רקע. אנחנו במכבי יחד עם עזר מציון נצטרך לעשות זאת יחד".

לאחר מכן נשאה דברים ראש מחוז הצפון ד"ר גלית קאופמן שסיפרה בהתרגשות שמאז תחילת העבודה המשותפת עם עזר מציון שאמנם לא התחילה כעת אבל התחזקה משמעותית בתקופה זו- נפעמתי להיווכח בעבודה המסורה והעצומה של צוותי עזר מציון, יחד עם המתאמים וצוות מכבי שעבדו חמלה רבה. זה התחיל בקטן והתעצם ל- 41,000 פניות, בשינוע תרופות, מצרכים ואינסוף עזרה וסיוע עד לפתח הבית של החולים או לבתי החולים והמלוניות. נמשיך לפעול יחד לסייע למאות אלפי החברים. החמלה והנתינה מנצחים הכל".

הרב חנניה צ'ולק ריגש את המשתתפים בדברים היוצאים מן הלב: "על שלושה דברים העולם עומד. בלי חסד העולם לא יכול לעמוד. כל מה שאדם צריך זה את האדם הנכון שיהיה לצידו בשעת הצורך וב"ה אנו זוכים להיות כאן בשביל הרבה אנשים יום יום. הקב"ה רואה את הצרכים וב"ה נותן לנו את הכוחות והסייעתא דשמיא להיות לעזר. אנו נמשיך לפעול יחד למען הציבור ולהרבות טוב בעולם. תודה למחוז הצפון של מכבי שבזכות שיתוף הפעולה שלנו יש לנו הזכות והיכולת לעזור לעשרות אלפי אנשים".

הרב חיים פרוינד, מנכ"ל עזר מציון שיתף שני סיפורים מרגשים מתוך מאות להם סייעה אישית ראש המחוז. בדבריו הודה למר רן סער ואמר "אתה מוביל אנושיות" הצלחת להוביל את ראשי המחוזות ואת הצוותים הרבים במכבי לסייע ולעזור לאנשים". בסיכום דבריו הודה לעוסקים במלאכה על מסירות הנפש למען הצרכים לכך".

הרב שמחה שטיצברג חבר הנהלת מכבי ויו"ר דירקטוריון אסותא הוסיף: "באתי כדי לחזק את הפעילות המיוחדת של ראש המחוז ושל אנשי מכבי. הם מגלמים באופן המדויק ביותר את המושג "גמילות חסדים" כפשוטו. כשצריך עזרה- הם מתגייסים מידית. מרגש היה לראות את ההתגייסות של כל היושבים כאן לכלל ולפרט, את ההיענות בכל שעה ביום והרגישות הרבה בה פעלו הצוותים של מכבי ושל עזר מציון בתקופות קשות ובמקרים לא קלים".

ר' משה שלזינגר מנהל השיווק למגזר החרדי הדגיש בדבריו את הפעילות הענפה של המחוז, כאשר הובן שאזור הצפון הולך להיות בירת המגזר החרדי, התאימה הנהלת המחוז את השירותים, פתחה מרכזים רפואיים בתוך הקהילות, ערכה ועידת רפואה והלכה שכינסה תחת קורת גג אחת את מאות רבני הקהילות בצפון דבר שממשיך את הקשר ההדוק של הרבנים עם מכבי ועתה שיתוף הפעולה המרגש והייחודי עם עזר מציון".

עוד השתתפו באירוע ד"ר אייל פורמן הרופא המחוזי, ד"ר יוסף אזולאי ס. מנהל רפואי, מנהלת התפעול גברת חמדה שטויר, ס. מנהל תפעול איציק סויסה ואחראית על כל פרויקט הקורונה במחוז צפון הגב' ענת אמסלם.

לסיום, הוענקו תעודות הוקרה לרב חנניה צ'ולק, לרב חיים פרוינד, לר' משה בארי- מנהל מחוז הצפון, לר' שלמה טואסקי מנהל מחוברים לחיים במחוז ולאנשי מכבי- ר' משה שלזינגר מנהל השיווק של מכבי למגזר החדרי, ולר' אליעזר רוזנברג אחראי על פניות הציבור במחוז הצפון של מכבי ומתאם קשי קהילה בחיפה .

בעקבות האירוע המצומצם שנערך תחת הוראות משרד הבריאות, נשלחו תעודות הוקרה למתאמי קשרי הקהילה בצפון שעושים לילות כימים למען החברים, בהם: ר' הלל רובינשטין רכז המתאמים במחוז צפון, ר' יצחק טנג'י נציג הקהילה בעפולה, והמתאמים- ר' יוסף חיים מסורי בעפולה, ר' יעקב בורד ור' יחיאל רוזנטל בטבריה, ר' מרדכי בן חמו במגדל העמק, ר' אלעזר גוטמכר בקרית טבעון, ר' שלמה הומינר ברכסים, ר' שלום ממליה בקרית אתא, ר' ניר קריאף בטירת הכרמל, ר' יעקב קרלינסקי בקרית אתא, יהושע שמרלר והגב' רבקה ברזל בצפת, ר' יהושע שפרונג והגב' יפה קונסטנטינר בהר יונה והגב' רות ליטמן בחצור.

הנהלת המחוז סיכמה את המעמד: "זוהי זכות שהיא חובה לסייע יחד ואנו מודים על ההזדמנות לחבור לעשיה כה מרגשת, מתוך תקווה ותפילה שנמשיך לעשות ביחד רק דברים טובים למען הכלל מתוך בריאות והצלחה".

מכבי שירותי בריאות עזר מציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד