ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בסיור בבית החולים

שר הבריאות אדלשטיין: "החלטות ועדת הקורונה יובילו לסגר מלא"

במהלך סיור של שר הבריאות אדלשטיין בבית החולים רמב"ם בחיפה התקיים תרגיל מיוחד בטיפול בחולה קורונה • בתום התרגיל מסר השר תדרוך ואיים כי ההחלטות של ועדת הקורונה להחריג את המסעדות יובילו בסוף לסגר מלא במדינה • במהלך היום צפוי השר לבקר בבית החולים 'לניאדו' בנתניה

שר הבריאות אדלשטיין: "החלטות ועדת הקורונה יובילו לסגר מלא"
אדלשטיין בתדרוך בבית החולים צילום: באדיבות המצלם

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין סייר היום (שלישי) בבית החולים רמב"ם בחיפה. בין היתר ביקר במחלקת קורונה תת קרקעית אותה מכינים למקרה הצורך, שם צפה בתרגיל מיוחד בטיפול בחולה קורונה.

יצויין כי בהמשך היום צפוי השר לבקר גם בבית החולים לניאדו בנתניה.

במהלך תדרוך לתקשורת שקיים לאחר התרגיל התייחס השר להחלטות ועדת הקורונה של הכנסת ועל ההישג שלו מאתמול לתגבור מערכת הבריאות ב - 2,000 אחים ואחיות, ב 400 רופאים ובתקצוב של מיליארדים למוכנות לטיפול בקורונה.

השר אדלשטין אמר, כי מיום כניסתי לתפקיד דיברתי על הצורך בתגבור המערכת הרפואית, ואני שמח לומר שמאתמול, לאחר שיחה עם שר האוצר, סיכמנו שנוכל לקלוט עד 400 רופאים חדשים. בנוסף, ביום הקשה מאוד לאחים ולאחיות, שעם כל הקושי החליטו לשבות מסיבות מוצדקות, לא כהתרסה וכדרישה לתנאי יתר אלא בדרישות חיוניות - הצלחנו להביא בשורה של תוספת 2000 תקנים בבתי חולים ובקהילה.

בנוסף, כל מי שייקלט במערכת ייקלט לצמיתות. האחיות נכנסות על מנת להישאר. איננו משחקים בבני אדם.

הוא אמר כי חשוב לציין, אני לא משלה את עצמי. זה לא סוף הדרך. מערכת הבריאות בישראל הורעבה עשרות שנים ואנחנו בתחילת הדרך לייצוב המערכת והבאתה לסטנדרטים של מדינות שאנחנו רוצים להשוות אותנו אליהן. לא יודע מהיכן נובעת האופטימיות של כמה אנשים שמדברים על האטה בקצב העליה. המספרים עדיין מאוד מדאיגים. לצערי אנחנו מתקשים להעביר הגבלות מינימליות במשק. מתפתחים מאבקים על כל דבר. אני מבין את תחושת האזרחים שחשים בלבול. הדבר לא נובע מהחלטות משרד הבריאות. הבלבול נוצר ממאבקים שמתפתחים בממשלה ובכנסת.

בסיום דבריו אמר השר, הקורונה לא מבדילה בין ימין לשמאל, קואליציה ואופוזיציה. המאבק משותף לכולנו. אין שני צדדים למתרס. כולנו באותו צד מול הנגיף.

הוא תקף גם את ההתנהגות של ועדת הקורונה ואיים כי היא תביא אותנו בעל כורחנו לסגר מלא במדינה. כשעל כל ענף אנחנו מתחילים במאבק קשה על מקום ישיבה זה או אחר ההתדרדרות תהיה של כולנו.

פנה לאנשי העסקים והזדהה עם מאבקם: "לבי עם כל אנשי העסקים. הם חייבים לקבל סיוע משמעותי ביותר מהאוצר. אבל אם באמת רוצים סיבה לאופטימיות על כולנו להתגייס להורדת אחוזי ההדבקה. כך נוכל להגיע למספרים עליהם נוכל להשתלט ונלמד לחיות בשגרת קורונה".

קורונה יולי אדלשטיין בית חולים לניאדו סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד