י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עשרת הדיברות

הצצה: האדמו"ר מאמשינוב מסר לחסידים הוראות מיוחדות לקורונה

בנו של האדמו"ר מאמשינוב, מסר לחסידים שורת הוראות בנוגע לשמירת הוראות משרד הבריאות בתקופת הגל השני של הקורונה • "מי שאין לו בעיה עם מערכת הנשימה ומערכת כלי הדם אין כאן סכנה משמעותית יותר משפעת" • ומה ההוראות המיוחדות בנוגע להתאספות לשלשסעודעס'?

הצצה: האדמו"ר מאמשינוב מסר לחסידים הוראות מיוחדות לקורונה
הרבי מאמשינוב בחתונה בחצר החסידות צילום: באדיבות המצלם

בצל הגל השני של מגפת הקורונה, ל'בחדרי חרדים' הגיע מסמך בו מפורטות שורת הוראות שנמסרו מטעם האדמו"ר מאמשינוב לחסידים. ההוראות פורסמו ע"י בנו של הרבי, הרה"צ רבי מאיר מיליקובסקי, והם נאמרו בקו של החסידות בשבוע שעבר. 

הבן הסביר כי הרב'ה ביקש להודיע לכלל הציבור על הוראות חדשות בעקבות ההתפשטות של הנגיף בתקופה זו. דבר ראשון מהר הבן את ההתייחסות של הרב'ה לנגיף: השפעת הזאת הרבה יותר מדבקת מכל שפעת אחרת. ולעניין סכנה, למי שאין מערכת חיסון חלשה ולמי שאין בעיה עם מערכת הנשימה ומערכת כלי הדם, אין כאן סכנה משמעותית יותר משפעת. באופן כללי הסביר הבן, הרב'ה אומר שהמצב הזה צריך לעורר כל אחד ואחד להתחזק בדברים שהוא יודע שהם רפויים אצלו.

לגבי התנהגות כללית פירט הבן של הרבי שורת הוראות: הדברים תומללו על ידי שמחה בלוטניק מההקלטה בקו החסידות.

א. ניתן לצאת מהבית גם אם זה לא לדבר מצווה, אבל יש להימנע מלקיים התאספות או דיבור קרוב בין קבוצה של אנשים אם זה לא לדבר מצווה, אלא אם כן שומרים על מרחק של קרוב למטר בין אחד לשני.

ב. לימוד בחבורה של אנשים במסגרת של יום יום, כגון כולל, יש עדיפות לפזר את האנשים, ואם אין אפשרות לפזר אז אפשר לקיים כרגיל. אבל בכל אופן לא לשבת בצפיפות, שיהיה איזה שהוא מרווח בין אחד לשני.

ג. לגבי לימוד בחבורה שהיא לא במסגרת יום יומית, אז כן יש לרווח כמה שאפשר, עד כמה שזה לא בא על חשבון לימוד תורה.

ד.  ההתאספות לשלשסעודעס' (סעודה שלישית) ולקידוש בשטיבל: 1. שיהיה בצורה מרווחת. 2. שזה יהיה איזה שהוא רווח בין אחד לשני. 3. שישטפו טוב ידיים קודם.

ה. ההתאספות בשמחות: יש לקיים את השמחות עם האנשים הנצרכים לשמחה ולא יותר. ושיהיה בצורה מרווחת באופן שיהיה רווח בין אחד לשני.

ו. לגבי ריקודים:  1. שיהיה בצורה מרווחת. 2. חיטוי ידיים. 3. שילכו עם מסיכה.

ז. לגבי התפילות בשטיבלא'ך: שכל אחד ימצא את הפינה שלו, ולא להיות בצפיפות. אם יש צורך בשביל זה לחלק את המניין יש להתחלק לשני מניינים.

ח. אפשר לאחל 'מזל טוב' ו'שלום עליכם' בנתינת יד.

ט. ללכת למקווה: א'. יש להשתדל להימנע ממגע בשטחים כולל מגע של הבגדים במשטחים. ב'. לחטא ידיים כשיוצאים מהמקווה. ג'. להשתדל לשמור מרחק במקווה כמו בכל התאספות.

י. מי שעובד עם אנשים זרים, כגון נהג, או יועץ וכדומה, יכול להמשיך לעבוד ולשמור מרחק של קרוב למטר מהזרים. ואם אין אפשרות לכך לפחות לשמור על מרחק של הוא, עם לבישת מסיכה. ואם יש מגע בידיים, יש לחטא ידיים לאחר מכן.

כל אלה הוראות לגבי התנהגות כללית. לגבי עריכת שבתות יחד, משפחות יחד: (לא כולל אנשים שנכללים בקבוצת סיכון).

א. אפשר לערוך שבת עד 50 איש כולל ילדים (לא כולל תינוקות).

ב. בסעודות כל משפחה תשב בנפרד, באופן שיהיה מרחק בין משפחה למשפחה, קרוב למטר.

ג. בשינה, שכל משפחה תישן בחדר נפרד.

ד. אלו שעוסקים באוכל שינקו טוב ידיים ופנים לפני שנוגעים באוכל.

 

הרבי מאמשינוב קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד