י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משבר כלכלי עמוק

חשש בישראל: הרשות הפלסטינית בחוסר תפקוד

גורמים בישראל מביעים דאגה ממה שנראה כחוסר תפקוד של הרשות הפלסטינית, שנובע לדבריהם, בעיקר בשל המצב הכלכלי הקשה בעקבות משבר הקורונה וכן בגלל הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל

חשש בישראל: הרשות הפלסטינית בחוסר תפקוד
המחאה ברשות הפלסטינית צילום: כאן 11

גורמים בישראל מביעים דאגה ממה שנראה כניצנים של חוסר משילות הפושה במוסדות הרשות הפלסטינית בגלל הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל ועל רקע המצב הכלכלי הקשה בעקבות הקורונה שממשיכה להתפשט בשטחי הרשות.

הגורמים בישראל טוענים כי בשבועות האחרונים רואים את חוסר המשילות הזו של מנגנוני הביטחון של הרשות, בעיקר באזור הכפרים ובמחנות הפליטים.

הם מסבירים כי זה נובע בין השאר מהעובדה שהרשות הפלסטינית לא יכולה לנייד כוחות גדולים חמושים ומדים מעיר לעיר או מהערים לחלק מהכפרים בשל היעדר תיאום ביטחוני עם ישראל התוצאה היא התרופפות של המשילות והיחלשות של הרשות הפלסטינית, בין השאר באכיפת מגבלות הקורונה אבל לא רק אלא גם בעניינים של החלת חוק וסדר ציבורי.

בנוסף, בישראל מזהים ירידה במוטיבציה של המנגנונים בשל אי תשלום משכורות מלאות בגלל החלטת הרשות שלא לקחת את כספי המיסים מישראל. הם עברו לעבוד במשמרות בגלל המצב הכלכלי והמשכורות החלקיות. כך מדווחת נורית יוחנן בכאן 11

ישנן עדויות לניצנים של תופעה חדשה: עשרות אנשי מנגנוני הביטחון הפלסטינים שמגישים בעת האחרונה היתרים לעבוד בישראל – חלק מאנשי המנגנונים אף נתפסו על הגדרות בדרכם להיכנס לישראל כשב"חים כדי למצוא עבודה.

קורונה הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד