י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
במאמץ למנוע קריסה

חשיפה: צה"ל נכנס לבתי החולים ומסייע לצוותים

בעוד מתקיים ויכוח ער במערכת הפוליטית סביב העברת סמכויות לטיפול במשבר למערכת הביטחון, החיילים כבר מסייעים לצוותים הרפואיים שמתמודדים עם עומסים בשל בידודם של חלק מהצוות. ככל שהעומסים יגברו – תתוגבר פעילות החיילים במחלקות • כל הפרטים

חשיפה: צה"ל נכנס לבתי החולים ומסייע לצוותים
בדיקות קורונה בצה"ל צילום: Yossi Zeliger/Flash90

מדים ירוקים עם חלוקים לבנים: בשקט ובלי פרסום, ובעוד הוויכוח סביב העברת השליטה על הקורונה למשרד הביטחון לא הוכרע עדיין, חושף 'בחדרי חרדים' כי חיל הרפואה של צה"ל פעיל כבר בבתי החולים. הפעילות כרגע נעשית במתכונת מצומצמת, אך התוכנית היא לתגבר את הפעילות ככל שיווצר הצורך וכל זאת במטרה למנוע את איום הקריסה.

כזכור, החשש העיקרי של מערכת הבריאות הוא שככל שמספר המונשמים יעלה הדבר יביא לקריסת המערכת הרפואית, ואז נהיה עדים חלילה למראות שנראו באיטליה (וגם בארה"ב) שם קרסה המערכת הרפואית, כשהדבר גרם לכך שהצוותות לא הצליחו לתת מענה רפואי גם למקרים אחרים, כמו חולי לב או אפילו יולדות. לשם כך ממוקדים המאמצים במשימת 'שיטוח העקומה' שמטרתה לגרום לכך שגם אם יהיו חולים רבים, אך הם 'ישוטחו' על פני ציר זמן נרחב יותר ולא יסתרו על בתי החולים בבת אחת – כשהדבר יביא לקריסה.

במקביל, וכפי שאנו חושפים, הוחלט כי חיל הרפואה יכנס לבתי החולים, כשהרופאים הצבאיים יפעלו לצד הצוותות הרפואיים ויספקו את התיגבור הנדרש. ואכן, כבר בימים אלו נראים בבתי החולים בישראל לובשי המדים, כשמדובר בחיילי חיל הרפואה שפועלים תחת פיקוד העורף, והם מסייעים לצוותות במחלקות שבהן מתמודדים כבר עכשיו עם חוסרים בשל יציאתם של חלק מאנשי הצוות הרפואי לבידוד.

בהמשך, ככל שיתברר הצורך וככל שיעלה מספר החולים, במקביל ליציאה של צוותות נוספים לבידוד, כך ימשיך – בתקווה שלא נגיע למצב זה בע"ה - חיל הרפואה לתגבר את בתי החולים ולתת את המענה הנדרש. "אנו ערוכים כבר כעת עם כוחות נוספים", אומר לנו מפקד היחידה, קצין רפואה בעבר שכעת כפוף לפיקוד העורף, המוצב באחד מבתי החולים בישראל. "התחלנו עם מספר מצומצם של חיילים, אך יש לנו עתודות נוספים, בצבא ובמילואים, ובאם יהיה צורך, נתגבר. נעשה הכל למנוע את איום הקריסה שהוא תרחיש האימים של מערכת הבריאות בישראל".

קורונה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד