י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
סדצקי נאלצת להישאר

בלחץ ראשי הרשויות: הד"ר הודיע כי יוותר על התפקיד

מנהל בית החולים 'זיו' בצפת שאמור היה להתמנות לראש שירותי בריאות הציבור במקומה של הפרופ' סיגל סדצקי, הודיע היום כי החליט לוותר, ככל הנראה בשל מינוי ה'פרוייקטור'

בלחץ ראשי הרשויות: הד"ר הודיע כי יוותר על התפקיד
ד"ר סלמאן זרקא צילום: דוד כהן, פלאש 90

יישאר בבית החולים: חרף התפטרותה הדרמטית של ראש שירותי בריאות הציבור, הפרופ' סיגל סדצקי, היא עדיין נשארת בתפקידה וזאת משום שטרם נמצא לה מחליף. השם האחרון שעלה כמי שיחליף את מקומה בתפקיד היה הד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי 'זיו' בצפת, אך כעת נודע שגם הוא החליט לוותר על התפקיד.

בשבוע שעבר דיווחנו כי כפי שנחשף ב-N12, מחליפה המסתמן של פרופ' סיגל סדצקי בתפקיד ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות הוא ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת ומומחה לבריאות הציבור ולמינהל רפואי. המינוי זכה לברכות רבות, בין השאר של יועצים רפואיים מהמגזר החרדי שהבהירו כי "מדובר באיש הנכון".

אלא שכעת מתברר כי זרקא החליט לוותר על התפקיד, והוא צפוי להודיע על כך לשר הבריאות יולי אדלשטיין. הסיבה לויתור על התפקיד, שנחשב ללא ספק למאתגר אך בה במידה הוא נחשב למינוי יוקרתי, הוא ככל הנראה בשל מינוי הפרוייקטור לנושא הקורונה (גבי ברבש כפי המסתמן), מה שיעמיד את ראש שירותי בריאות הציבור בצל לאחר שהסמכויות יועברו ברובן ל'פרוייקטור'.

על פי מקורביו של זרקא, הסיבה לסירובו היא כי "אין לו אפשרות להצליח בתפקיד". לדבריהם, במשרד הבריאות "לא ייתנו לו את הסמכויות וגם ימנו בנוסף פרויקטור, לכן לא יוכל לבצע את תפקידו. היום הוא נמצא בשיאו, ואם היה מתמנה הוא היה זוכה לביקורות ומבזבז את זמנו בקרבות מול גורמי המשרד".

נוסף על כך, לטענת מקורביו של ד"ר זרקא, מאז הפרסום על מועמדותו קיבל ד"ר זרקא פניות מראשי רשויות בצפון שביקשו ממנו לא לעזוב את תפקידו בבית החולים זיו, ואף שלחו לו מכתב עם בקשה שיסרב לתפקיד במשרד הבריאות. זרקא נחשב כמי שקידם את בית החולים זיו, ואין פלא כי ראשי המועצות באיזור סוברים כי מוטב שימשיך להצעיד את בית החולים, ובכך יתרום לשיפור רמת הבריאות של התושבים.

ומי יכנס לנעליה של הפרופ' סדצקי? נמתין ונראה.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד