ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בעקבות 'בחדרי'

הרה"ר לישראל בפנייה לנתניהו: לשנות את הגבלות המתפללים

לאחר שאמש קראנו כאן ב'בחדרי חרדים' לנציגים החרדים בכנסת לדפוק על השולחן נוכח אפליית בתי הכנסת לעומת המסעדות שהפכו לפרה קדושה במדינת היהודים, הערב משגר הרה"ר לישראל הגר"ד לאו מכתב לנתניהו ואדלשטיין ודורש להתאים את המגבלות לבתי הכנסת לפי גודלם

הרה"ר לישראל בפנייה לנתניהו: לשנות את הגבלות המתפללים
מתפללים ברחובות בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעקבות הגבלת המתפללים בבתי הכנסת עד 20 איש בלבד, לעומת ההגבלות על המסעדות שהוחרגו והותר להם מספר גדול יותר של סועדים, לצד מלונות שמותר להם אירוח גם בחדרי האוכל לפי גודל המקום, הרב הראשי הגר"ד לאו בפנייה לראש הממשלה בנימין נתניהו.

הרב לאו שיגר היום (שלישי) מכתב אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ואל שר הבריאות יולי אדלשטיין בפנייה: "לקבוע את מספר המתפללים בהתאם לגודל בית הכנסת". שלטענתו, "הקביעה השרירותית של מספר מתפללים בכלל בתי הכנסת אינה נכונה לכל מקום".

במכתבו מציין הרב לאו כי "אנו מתקרבים לימי הרחמים והסליחות וחודש אלול, כשבימים אלו נוהג ציבור גדול לפקוד את בתי הכנסת, ומשכך מתגבר הצורך לתקן את ההוראה ולהתאים את ההגבלה בהתאם לגודל בית הכנסת".

לשון מכתבו המלא של הרב הראשי:

בראשית דברי אחזק ידיכם במאבק בנגיף הקורונה. האתגר העומד בפניכם הוא עצום, ואני עוקב אחר המאמצים הבלתי נלאים שאתם עושים לילות כימים למגר את המחלה.

הנגיף אינו מבחין בין אוכלוסייה זו או אחרת, מגדר זה או אחר ונוגע לכל אחד ואחד מתושבי ישראל.

בהחלטה על פתיחת בתי כנסת קבעתם מספר מסוים של מתפללים, וזאת מתוך הבנה כי אם ישנם יותר אנשים אז אפשר לערוך שני מניינים נפרדים.

הדבר הגיוני ונכון. אבל ישנו דבר נוסף שלדעתי לא נלקח בחשבון וברצוני להעיר את תשומת לבכם אליו. אינו דומה בית כנסת שיכול להכיל בתוכו מאות ולעיתים אלפי מתפללים לבית כנסת קטן שבקושי יכול להכיל שני מניינים, ועל כן הקביעה השרירותית של מספר מתפללים מצומצם איננה נכונה לכל מקום. יש להתחשב בגודל ובמרחק שניתן לשמור בין האחד למשנהו.

על פי מה שאני רואה ויודע, ציבור פוקדי בתי הכנסת מקפיד מאד על קיום הנהלים. נצרף לזה גם את העובדה שאחוז מאד קטן של נדבקים נדבקו במקומות אלו.

אני פונה אליכם בנושא זה כיוון שלמרות שעדיין אנו נמצאים בתקופת הקיץ אבל באופק כבר מבצבץ ועולה ריחו של חודש אלול והימים הנוראים שיבואו אחריו. בימים אלו נוהג ציבור גדול לפקוד את בתי הכנסת ולכן ראוי שהוראה שאני מציע - לדון כל בית כנסת לגופו, לגודלו, תצא כבר עכשיו.

כזכור, אמש עוררנו כאן ב'בחדרי חרדים' על אותה אפלייה במדינת היהודים, שזוכה לשתיקת הח"כים החרדים ואין פוצה פה ומצפצף.

הרב דוד לאו בנימין נתניהו בתי כנסת יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד