י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מדובר בנאצי אמיתי"

אזוק בידיו וברגליו: המחבל מיום כיפור הגיע לפתיחת משפטו

היום נפתח משפטו של המחבל שניסה לטבוח במתפללים ביום-כיפור האחרון, בבית הכנסת בעיר האלה שבגרמניה. הוא הובא במסוק כשהוא לבוש אפוד מגן ואזוק בידיו וברגליו | אחד מאנשי הקהילה בהצהרה לתקשורת: "מולי עומד נאצי אמיתי המבקש לרצוח יהודים"

אזוק בידיו וברגליו: המחבל מיום כיפור הגיע לפתיחת משפטו
המחבל שטפן בלאייט בבהמ"ש צילום: הקהילה היהודית בדרזדן, גרמניה

הבוקר (שלישי) נפתח בעיר מגדבורג שבגרמניה משפטו של המחבל שטפן בלאייט, שהגיע לטבוח ביום הכיפורים השנה, במתפללי בית הכנסת בעיר האלה - ולבסוף רצח שניים ברחובות סמוכים ופצע עוד כמה.

בפתח משפטו, מסר הרב עקיבא וינגרטן שהגיע לבית המשפט יחד עם אנשי הקהילה היהודית המקומית - הצהרה לכלי התקשורת בכניסה לבית המשפט.

"יושב כאן בספסל הנאשמים אנטישמי אמיתי עד עמקי נשמתו שיודע בדיוק מה הוא אומר ומה הוא רוצה - הוא אומר בבירור שבא להרוג יהודים וכי היהודים הם האויבים שלו", פתח האיש.

"ידעתי שקיימים כאלה בגרמניה אבל זה לא דומה ללראות אותם פנים מול פנים - להסתכל להם בעיניים ולהבין כי מולי עומד נאצי אמיתי המבקש לרצוח יהודים".

הוא הוסיף להתייחס למצב יהודי גרמניה ואמר כי "אני לא חושב שהמצב בגרמניה קשה - הרשויות עושות ככל שביכולתם לעצור את האנטישמיות אך ראינו בבירור שהתופעה קיימת ויש לתת על כך את הדעת".

‏‏נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, ד"ר יוזף שוסטר, הגיב על פתיחת המשפט ואמר כי "הפיגוע בבית הכנסת בהאלה ב-9 באוקטובר 2019 הרעיד את הקהילה היהודית וגרם טראומה עמוקה. הסבל של האנשים בבית הכנסת ביום הכיפורים נותר בלתי נתפס. במשך דקות רבות פחדו ממוות ממשי והפחד הזה לא נשכח. רק באורח פלא הם ניצלו מטבח מתוכנן. אנו זוכרים את שני האנשים שהמפגע רצח בדם קר ויש להעניש את המתנקש במלוא חומרת הדין. שטפן ביילאט לא חשש לחשוף את שנאתו ליהודים, לפעול ולרצוח אנשים. עד היום הוא לא התחרט על מעשיו".

בתוך כך, אנטוניה ימין, כתבת 'כאן 11' באירופה מפרסמת כי מאחר ולפני שבועות אחדים ניסה המפגע לברוח מהכלא, גם במהלך המשפט הוא ימשיך להיות אזוק ברגליו. מדובר באחד המשפטים הדרמטיים והחשובים ביותר שהתקיימו בגרמניה בשנים האחרונות.

לדבריה, מדובר באחד המשפטים הגדולים ביותר שידעה מדינת סקסוניה-אנהלט. כדי לאבטח את החדר שבו מתקיים המשפט הושקעו 300 אלף אירו, המפגע הוטס הבוקר במסוק לעיר מגדבורג כשהוא לבוש אפוד מגן ואזוק בידיו וברגליו.

אנטישמיות בגרמניה רצח בגרמניה שטפן בלאייט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד