י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הטרלה שבועית"

האתגר של סמוטריץ': החרדים מתנגדים ותוקפים

הטרלה או דאגה אמיתית? תחליטו אתם. חברי הכנסת החדרים צפויים להתנגד מחר במליאת הכנסת להצעתו של ח"כ סמוטריץ', להקים ועדת חקירה שתדוק את התנהלות המשטרה כלפי האזרחים החרדים. לפי הח"כים החרדים מדובר בהטרלה גרידא | סמוטריץ' מבטיח להעביר את המושכות לידיים חרדיות

האתגר של סמוטריץ': החרדים מתנגדים ותוקפים
בכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

עוד בטרם עלה להצבעה, הצעתו של בצלאל סמוטריץ' להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבחון את האפלייה בטיפול בנושא הקורונה במגזר החרדי צפויה ליפול בהצבעה מחר בכנסת.

היוזמה של סמוטריץ' הגיעה ברקע הודעה ששיגר חבר הכנסת משה גפני כי בכוונתו להקים ועדה לחקירת התנהלות השוטרים מול המגזר החרדי בטענה לאכיפה בררנית. הצעה שלבסוף לא עלתה "בשל עיכוב טכני" לטענת לשכת גפני.

בניגוד לפעם הקודמת, בה העלה חבר הכנסת סמוטריץ' דרישה לחקור את שופטי בית המשפט העליון ונוצר סביב הנושא משבר פוליטי ולאחר מכן קרע בין החרדים לכחול לבן וזעם מצד בכירי החרדים כלפי ראש הממשלה - הפעם בסיעות החרדיות לא מתלבטים בכלל ומבהירים כי בכוונתם להצביע פה אחד נגד היוזמה.

בכירים ב'דגל התורה' אומרים הערב ל'בחדרי חרדים' כי "אין חולק על כך שאנחנו רוצים וגם עשינו רבות כדי שימינה יהיו בקואליציה, אבל כל עוד שזה לא כך - כל הצבעה או הטרלה שבועית מבית מדרשו של סמוטריץ' וחבריו באופוזיציה תיתקל בהצבעה 'נגד' חד משמעית של הסיעה".

בסיעה ממזערים נזקים צפויים ומבהירים נחרצות: "כללי המשחק מאד ברורים: בקואליציה עובדים ומשפיעים באופוזיציה מדברים ומטרילים", תוך שהם עוקצים את ההתנהלות של חברי סיעת 'ימינה' מאז פרישתם לאופוזיציה.

ח"כ סמוטריץ' מנגד התכונן מבעוד מועד לאפשרות כי בסיעות החרדיות יצביעו נגד ואמר כי הוא "לא מאמין שיבגדו בשליחות הזאת בגלל פוליטיקה קטנה. הציבור החרדי מקבל יום יום סטירות לחי. סגרים ללא הסברה, מעצרי שווא ואכיפה בררנית, חרמות על הציבור והתרחקות מכל מי שיש לו חזות חרדית".

עוד הוסיף הח"כ הסרוג; "יש אלימות קשה כלפי הציבור הזה ואני יודע שחברי הכנסת החרדים שומעים כמוני את הזעקה מהשטח. חלקם גם חיזקו אותי ואמרו שיצביעו בעד הקמת ועדת חקירה. זה צודק וזה הכרחי בעת הזו אל מול היחס המחפיר שהציבור החרדי מקבל. אעדכן גם שאני שומע קולות מהאופוזיציה של תמיכה".

‏"יש פה הזדמנות אמיתית לתיקון", ניסה לשכנע אולי בפעם האחרונה והודיע כי במקרה וההצעה תעבור; "נעביר יחד את הקמת ועדת החקירה קואליציה ואופוזיציה כאחד. את ראשות הוועדה יקבל אחד מחברי הכנסת החרדים ויגרוף את כל הקרדיט. אני לא אעשה פוליטיקה על כאבם של אזרחי ישראל", כך סמוטריץ'.

בצלאל סמוטריץ אכיפה סלקטיבית הנציגים החרדים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד