י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתוך מחקר של אלפי חולים

אנשים נוטים יותר להידבק בנגיף הקורונה מהמשפחה

חוקרים ממרכז קוריאה לבקרת מחלות ומניעה (KCDC) בדקו 5,706 חולים אשר נבדקו ונמצאו חיוביים למחלה ולמעלה מ- 59,000 אנשים שבאו איתם במגע, והתוצאות העלו כי רק אחד מתוך 50 אנשים נדבק מהנגיף ממגעים שאינם ביתיים

אנשים נוטים יותר להידבק בנגיף הקורונה מהמשפחה
קשיש צועד עם מסכה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחקר בדרום קוריאה קובע, כי אנשים נוטים יותר להידבק בנגיף הקורונה מהמשפחה שלהם מאשר ממגעים מחוץ לבית.

חוקרים ממרכז קוריאה לבקרת מחלות ומניעה (KCDC) בדקו 5,706 חולים אשר נבדקו ונמצאו חיוביים למחלה ולמעלה מ- 59,000 אנשים שבאו איתם במגע.

הממצאים הראו שרק אחד מכל 50 אנשים נדבק מהנגיף ממגעים שאינם ביתיים, ואילו אחד מכל עשרה נדבק במחלה אצל אדם שגר איתו יחד באותו משקל בית.

שיעורי הזיהום במשק הבית היו גבוהים יותר במקרים עם בני נוער, שהיו ככל הנראה מעורבבים עם אחרים בקבוצות חברתיות גדולות יותר.

הממצאים מצביעים על כך שפתיחה מחודשת בבתי הספר עשוי לעורר התפרצויות נוספות, בארצות הברית מתקיימים דיונים האם בתי ספר צריכים להיפתח מחדש או לא, וכיצד ניתן להשיג איזון בין להקל על הורים עובדים שנאלצים לסדר מחדש את לוחות הזמנים שלהם.

במחקר שפרסם הצוות בדק יותר מ-59,000 אנשים שהיו בקשר עם 5,706 חולי נגיף הקורונה בדרום קוריאה מה-20 בינואר ועד 27 במרץ.

אנשי הקשר במשקי הבית נבדקו לגבי הנגיף, בין אם הם הראו תסמינים ובין אם לא, אך כאלה שאינם שייכים למשק בית נבדקו רק אם הראו סימנים כמו שיעול או חום.

מתוך כמעט 10,600 אנשי קשר במשק הבית, 11.8 אחוזים היו עם קורונה, ילדים מתחת לגיל 10 היו עם סיכוי נמוך ב- 50% ממבוגרים שעלולים להפיץ את הנגיף לאנשים אחרים.

עם זאת, שיעור נדבקי הקורונה הגבוה ביותר בקרב בני משק הבית היה בקרב ילדים בגילאי 10 עד 19, כאשר 18.6 אחוזים נבדקו ונמצאו חיובי.

קורונה דרום קוריאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד