י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הנגף בכבישים

לא עוצרים בקורונה: זינוק בדו"חות תנועה אחרי הסגר

בצל הסגר וההגבלות: באגף התנועה אומרים כי חלה עליה משמעותית בעבירות התנועה בתקופה זאת לעומת מקבילתה - אשתקד • הנתונים מלמדים עוד כי חלה עליה של 100%  בתאונות בהם מעורבים רוכבי דו-גלגלי • במשטרה מדגישים כי הם ישימו דגש על עבירות מסוג זה כשכבר מתחילת השנה בלבד ניתנו כ78 אלף דוחו"ת

לא עוצרים בקורונה: זינוק בדו"חות תנועה אחרי הסגר
שוטר כותב דו"ח צילום: דוברות המשטרה

עלייה בעבירות המהירות לנהגים. רבע מתאונות רכב דו־גלגלי נגרמו בשל כך. אגף התנועה במשטרה: "נשים דגש על עבירות מסוג זה".

נגיף הקורונה מתפשט במהירות בין בני אדם, אבל במשטרה למדו כי הצעדים שננקטו והתמקדות המשטרה בבלימת שרשרת ההדבקה היוו עבור חלק מהנהגים פיתוי מפוקפק ללחוץ על דוושת הגז ולטוס בכבישים. מניתוח נתונים שהצטברו באגף התנועה בתקופת הסגר ולאחריה עולה כי חלה עלייה בעבירות המהירות ובכללן מהירויות חריגות של מעל 200 קמ"ש. מתחילת השנה נרשמו כ־78 אלף דו"חות לנהגים בגין עבירת המהירות שניתנו על ידי שוטרי התנועה. כך מפרסם איציק סבן ב"ישראל היום"

נתון בולט קשור דווקא לרכב דו־גלגלי. מנתוני חקירות התאונות הקטלניות שבהן היו מעורבים רוכבי רכב דו־גלגלי מתחילת השנה עולה כי מתוך 37 תאונות - 10 נגרמו כתוצאה מנסיעה במהירות מופרזת של הרוכבים. מדובר בעלייה של 100% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. "התחושה אצל חלק מהנהגים הייתה שהם לבד על הכביש, ולכן הם יכולים להפריז במהירות בגלל נפחי תנועה קטנים שהיו במהלך הסגר וזמן מה לאחר שהוא נפתח", אמר אתמול ל"ישראל היום" קצין משטרה בכיר.

באגף התנועה זיהו בתקופת הסגר עליית מדרגה בכל מה שקשור בעבירות מהירות הגורמות לתאונות דרכים ולנפגעים. בשעה שהמשטרה עסוקה בעצימות גבוהה מאוד במאבק בהתפשטות הנגיף, נהגים הרשו לעצמם ללחוץ "קצת" יותר על דוושת הגז ולהגיע למהירויות מטורפות, כשהם מסכנים את עצמם ואת כלל משתמשי הדרך. בתקופת דילול נפחי התנועה ב־70% בסגר, בין התאריכים 9 במארס עד 9 באפריל, נתפסו 636 נהגים שנסעו במהירות של 51 קמ"ש מעל המותר. בתקופה המקבילה אשתקד נתפסו 534 נהגים. מדובר בעלייה של 19%.

במשטרה רואים בחומרה נהגים המנצלים את מצב תנועת כלי הרכב המועטה תוך זלזול בחוק וסיכון חיי אדם. כך, בחודש אפריל השנה נתפס תושב המועצה המקומית חורה שבדרום נוהג במהירות 196 קמ"ש בכביש 6 באזור מחלף קסם לכיוון דרום, כאשר שעה קודם לכן נתפס על עבירת מהירות נוספת. תושב קציר נתפס במהירות של 198 קמ"ש בכביש 6 לכיוון דרום באזור מחלף קסם.

דוחות תנועה קורונה דו גלגלי משטרת ישראל שוטרי אגף התנועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד