י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מתעדפות בריאות על כלכלה

המחקר מלמד: יותר מקרי מוות מקורונה במדינות המונהגות על ידי גברים

צוות מומחים בינלאומי מפרסם תוצאות מחקר ממנו עולה כי מדינות עם מנהיגים גברים היו עם יותר מקרי מוות מהקורונה, פי 6 מאשר במדינות בהנהגת נשים כמו ניו זילנד, כי המנהיגות העדיפו את בריאות הציבור על חשבון הכלכלה, כך עולה ממחקר שנעשה באירלנד 

המחקר מלמד: יותר מקרי מוות מקורונה במדינות המונהגות על ידי גברים
אילוסטרציה. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

צוות מומחים בינלאומי בהובלת מכללת טריניטי מדבלין - אירלנד ניתח את ההתפרצויות ב -35 מדינות, מהן 10 מנוהלות על ידי נשים. ביניהם היו גרמניה, ניו זילנד, דנמרק ופינלנד - ארבע מדינות שזכו לשבחים רבים על תגובתן למגיפה.

המחקר מצא כי במדינות בהנהגת גברים היו פי 6 יותר מקרי מוות של נגיף הקורונה, לעומת מדינות עם נשים בשלטון, במדינות המנוהלות על ידי נשים, היו פחות מתים ממדינות עם מנהיגים גברים.

החוקרים מצאו כי מדינות שנשלטות על ידי נשים מיהרו יותר לשטח את עקומת המגיפה שלהן, ורשמו מספרים נמוכים יותר בתמותה יומיומית.

הם מצאו כי המדינות הללו מיהרו יותר מהר להיכנס לסגר, מאשר מדינות שהובלו על ידי גברים, כמו בריטניה וארה"ב, מכיוון שהמנהיגות העדיפו את בריאות הציבור על פני הכלכלה.

החוקרים טוענים כי גם למדינות בהנהגת נשים יש שוויון חברתי והכנסה טובה יותר, והן מתעדפות את הצרכים האנושיים במדיניות הלאומית.

צוות החוקרים והמדענים הבינלאומי בדק נתונים של בריאות הציבור מ- 35 מדינות ברחבי חמש יבשות במסגרת המחקר, הממצאים טרם פורסמו.

הם השוו מקרי מוות לנפש, שיעורי תמותה, ומספר הימים בהם דיווחו מקרי מוות בין 10 מדינות בהנהגת נשים ו-25 מדינות בשליטת גברים.

החוקרים מצאו כי מדינות עם מנהיגים סבלו ממקרי מוות פי שישה לעומת מדינות עם ממשלות שהובלו על ידי נשים,

המחקר מצא עוד כי שיא מקרי המוות היומיומי היה נמוך פי שבעה במדינות בהובלת נשים.

מחקר קורונה גברים נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד