י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אולפן הקלטות ורשת קווית

צוות מיוחד יגבש פתרונות לפתיחת שנה"ל במוסדות החרדיים

במשרד הבריאות מקיימים ישיבות היערכות לקראת שנת הלימודים הקרובה שתפתח ככל הנראה בצל הקורונה • סוכם על הקמת צוות מיוחד שיגבש פתרונות עבור תלמידי המוסדות החרדיים • במידה והלמידה תהיה מרחוק המליצו הנוכחים על הקמת רשת קווית שתיתן מענה לאלפי התלמידים

צוות מיוחד יגבש פתרונות לפתיחת שנה"ל במוסדות החרדיים
מלמד בחיידר בצל קורונה צילום: Nati Shohat/Flash90

לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה מתקיימות במשרד החינוך ישיבות היערכות עם צוות שהורכב מאנשי מקצוע ומומחים בתחום בכל הקשור למציאת דרכי פתרון לפתיחת מוסדות החינוך החרדים עם האיפיון והמורכבות הייחודית להם.

קדמה לכך, פגישה אצל סגן שר החינוך מאיר פרוש עם רמ"ט השר אל"מ במיל' עמית אדרי, שייכנס בהמשך לתפקידו כמנכ"ל המשרד, בה סוכם בהנחיית השר, על הקמת צוות מקצועי שיעסוק בפתיחת שנה"ל הקרובה במוסדות החינוך החרדים, ומציאת פתרונות למורכבות ואתגרים שקיימים, ושמאפיינים דווקא את מוסדות אלה, כאשר שניים מחברי הצוות יהיו מלשכת סגן השר.

בצוות חברים אנשי לשכת סגן השר, יהושע טננהויז, בנימין הקר, ישראל שנור, מ"מ המחוז החרדי אלמליח, סמנכ"לית המשרד, טבביאן ומהמינהל הפדגוגי זלצמן.

בפגישה הראשונה של הצוות שנערכה אתמול השתתפו, סמנכ"ל המשרד טביביאן, מ"מ המחוז החרדי אלמליח, מהמינהל הפדגוגי זלצמן וצוות לשכת סגן השר לצד מומלי בריאות וחינוך.

בישיבה עלה תרחיש שפתיחת שנת הלימודים תהייה במתכונת של למידה מרחוק, כאשר במשרד עמלים גם בימים אלה להנגיש מרחוק את חומרי הלימוד באמצעות התקשורת המאושרת ודרכי לימוד מרחוק בפלטפורמות נוספות, כאשר ישנו תקציב של מיליוני שקלים שנמצא בשלבי אישורים אחרונים מול האוצר.

בכוונת לשכת ראה"מ לרכישת עשרות אלפי מכשירי פלאפון כשרים, כך שגם במשפחות מבורכות בילדים יהיה ניתן ללמוד, ללא בעיה של מחסור במכשירים.

במסגרת הדיון הועלו מגוון של פתרונות יצירתיים דוגמת התקשרות עם חברה גדולה שתקים רשת קווית מיוחדת וייעודית עבור ילדי הציבור החרדי שיכולה לעמוד בעומסים ותצליח להחזיק את המוני התלמידים המתקשרים לכיתות הווירטואליות בזמן אמת.

כמו כן, נבחנת האפשרות של הקמת אולפן הקלטות ייחודי שבו אנשי חינוך מוכרים ימסרו שיעורים ויתנו מענה לכל שכבות גיל וכיתות הלימוד, עם חומר אחיד ונושאים מוסכמים על מנהלי המוסדות ומפוקחים על ידי ועדת הרבנים לענייני חינוך.

בפגישה סוכם על המשך פגישות שוטפות של הצוות בנושא פתיחת שנת הלימודים בציבור החרדי, כאשר אף יוזמנו מומחים מהמשרד ומחוצה לו העוסקים בכל הנושא של התמודדות עם נגיף הקורונה ומנהלי מוסדות שיעלו פתרונות יצירתיים נוספים כדי ששנה"ל תפתח בצורה המיטבית ביותר.

פתיחת שנת הלימודים קורונה תלמידים חרדים מאיר פרוש משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד