י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
סיכום ביניים

חמש הדמויות המרוויחות ביותר ממשבר הקורונה

יהודה מיכלסון עושה סדר. מי הן הדמויות המרוויחות ביותר בעקבות מגפת הקורונה? קבלו את דרוג המרוויחים הגדולים בעקבות המשבר; איפה ממוקמת יפעת שאשא-ביטון ומה עם פרופ' לס?

חמש הדמויות המרוויחות ביותר ממשבר הקורונה
פרופ' לס / נפתלי בנט צילום: פלאש90

הקורונה עשתה להרבה אנשים לא טוב. הפסדים כספיים גדולים, בעיות רפואיות, בעיות רוחניות ועוד. אבל יש כאלה שהקורונה עשתה להם רק טוב. חיזקה אותם, פרסמה אותם והגדילה אותם.

מתוך רשימת המרוויחים בחרנו את החמישייה הפותחת.

1. נפתלי בנט

דווקא בזמן שרוב הפוליטיקאים, ובעיקר חברי הקואליציה, לא יוצאים טוב מבעיות הקורונה, נפתלי בנט שנשאר באופוזיציה, רק מרוויח. אם נסתכל טוב נראה שכל זמן שמספר החולים עלה ועולה, נפתלי בנט ומפלגתו ימינה רק עולה בסקרים. גם במפת המנדטים, וגם בשאלה 'מי הכי מתאים לנהל את משבר הקורונה' - בנט מנצח כמעט בכל הסקרים.

כשהקורונה הייתה בדעיכה, בנט בסקרים היה עדיין על הקו של 7-6 מנדטים. כשהגל השני החל להכות, בנט גדל אט אט והצליח להפתיע את כולם עם סקרים של 11 ,12 ,13 ואפילו 14 מנדטים. כך גם בעניין הכלכלי. כשהעסקים עדיין פעלו בנט לא גדל בכלל, אבל כשיותר ויותר עסקים קרסו בנט גדל אט אט בסקרים ואכן כבר עומד על 14 מנדטים.

מלבד המשבר הבריאותי הגדול, יש משבר שעבור הרבה אנשים הוא גדול אפילו יותר-המשבר הכלכלי. גם פה בנט תפס כל מחדל קטן של הממשלה ועשה ממנו עסק גדול. בנט הזכיר בכל הזדמנות שכשהוא היה שר הביטחון המצב היה עדיין בשליטה, הרבה בדיקות, הרבה מלוניות ועוד.

בנט דיבר בכל ראיון על מחדלי הממשלה, כמו: למה אין מלוניות? למה אין 100 אלף בדיקות ביום? למה אין בדיקות סרולוגיות? בנוסף, הוא הסתובב בכל הערים שהוטל עליהן סגר ותקף את הממשלה. בעניין הכלכלי בנט כל הזמן דיבר על הריסת הכלכלה ולחץ שכספי הפיצויים יעברו מהר ככל הניתן לאנשים שזקוקים לכסף. בנט תקף ותקף ובאמת רואים את התוצאות.

העובדה שבנט ומפלגתו נמצאים באופוזיציה רק הגדילה ומגדילה את כוחם. כך ימינה יכולה לתקוף בלי חשש את הממשלה על מחדליה. מה שלא היה אפשרי אם ימינה הייתה חברה בעצמה בממשלה.

אמנם לאורך השנים התוצאות בסקרים של מפלגות הציונות הדתית היו יחסית גדולות והתוצאות בקלפי היו קטנות, ובהרבה מהמקרים אלו היו המפלגות של בנט, אבל בכל זאת בגלל הקורונה יש על מה לפנטז.

בנט, הגל השני רק חיזק אותו. צילום: פלאש 90

2. פרופסור יורם לס

פרופסור לס היה בעבר מנכ"ל משרד הבריאות וחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה. מעטים שמעו עליו מאז. כשהקורונה התחילה לטפס, פרופסור לס התחיל להתארח באולפנים וניסה לשכנע שהקורונה זו סתם שפעת רגילה, ושלא צריך את הסגרים ואת המגבלות.

בהתייחסות לגל השני, כשפרופסור לס נשאל על ידי אחד מהמראיינים מה הוא אומר על הגל השני, לס ענה: "איך זה הגל השני אם עוד לא היה הגל הראשון?".

רוב הציבור מזלזל בדבריו של לס, ורבים גם כועסים עליו. אבל אין בית בישראל שלא מדבר עליו, ומבחינתו הוא חזר לקדמת הבמה.

קוריוז או לא, לס קיבל לאחרונה תוכנית רדיו ב – 103 בה הוא כמובן ממשיך לשכנע שהקורונה זו סתם שפעת רגילה.

לס. אחד ממרוויחי הקורונה

3. פרופסור גבי ברבש

ברבש כמו לס היה בעבר מנכ"ל משרד הבריאות, לאחר מכן הוא כיהן כמנכ"ל בית החולים איכילוב. מאז אותן תקופות, גם על ברבש לא רבים מאיתנו שמעו. כשפרצה הקורונה גם פרופסור ברבש הרבה להתראיין. אבל הוא, בניגוד לפרופסור לס שהתנגד לסגרים, דווקא תקף הרבה פעמים את הממשלה על הפתיחה המהירה מדי של המשק והציג עמדה מחמירה הרבה יותר מול הנגיף.

ברבש אפילו נכח בחלק מדיוני הממשלה וייעץ לחבריה. הוא גם קיבל במה בערוץ 12, והיה ה-ליין אפ בנושא הקורונה, כשכל יום נכח באולפן ערוץ 12 ואמר את דעותיו. פרופסור ברבש מונה לאחרונה ל'פרוייקטור' של הקורונה. הצלחה במיגור הקורונה, באשמתו או שלא באשמת והשמים יהיו הגבול בשבילו בהמשך.

4. השולמנים

תנועת השולמנים הוקמה באוקטובר 2019. התנועה שהוקמה כדי לעזור לעצמאים, דשדשה, וכמעט שלא באה לידי ביטוי. עם פרוץ הקורונה, כשהמשק נסגר והעצמאים חטפו מכה אנושה, השולמנים נכנסו לעניינים ולחצו על הממשלה שתעניק פיצוי לעצמאים. המלחמה הייתה גדולה כאשר השולמנים דרשו ללא הפסקה וללא מעצורים, בסופו של דבר כספי הפיצויים עברו לעצמאים, הרבה בזכות הלחץ הגדול של השולמנים.

אם יחליטו למנף את ההצלחה למישור הפוליטי, אזי במידה וישימו את האנשים הנכונים ויצליחו לא להילחם ביניהם, השולמנים עשויים להיות הפתעת הבחירות הבאות. אם כי נרשמה למייסד התנועה פאדיחה לא קטנה, כאשר בראיון לתוכנית של אופריה וברקוביץ' חשף האחרון כי אביר קארה מתכתב עם השר ישראל כץ בשידור. קארה הכחיש כי ההודעה התקבלה בשידור.

5.יפעת שאשא ביטון

יפעת שאשא ביטון, השריד האחרון ממפלגת כולנו, מונתה לעמוד בראשות ועדת הקורונה. שאשא ביטון נכנסה לתפקיד בכל הכוח, הוכיחה עצמאות, אומץ ומנהיגות ולא פחדה לצאת נגד עמדת הקואליציה ועמדת ראש הממשלה, מה שכמובן הביא לה את אהדת התקשורת וכל להקת ה"רק לא ביבי".

בכנסת הבאה בכל מקרה לא יהיה לה מקום ברשימת הליכוד. אולי בעקבות התנהלותה כראש הוועדה, יהיה לה ביקוש בבית חדש. אולי בשולמנים...

יורם לס נפתלי בנט גבי ברבש יפעת שאשא ביטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד