י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לקראת זמן אלול

פרסום ראשון: בשורה לאלפי בחורי הישיבות בני חו"ל

בעיצומו של הגל השני אישר שר הפנים מתווה שיאפשר כניסת תלמידי ישיבות מחו''ל • ההחלטה באה אחרי פעילות מורכבת שניהל יו"ר סיעת יהדות התורה יצחק פינדרוס מול שר הפנים • דרעי: "אנו עושים מאמצים גדולים לשמור על שגרה"

פרסום ראשון:  בשורה לאלפי בחורי הישיבות בני חו"ל
בחורי ישיבות בזמן קורונה צילום: שוקי לרר

בפעילות שר הפנים דרעי מול שר הבריאות, אדלשטיין הוחלט: תאושר כניסת בחורי ישיבות בני חו"ל שיחלו לימודיהם בשנת הלימודים הקרובה בכפוף להנחיות משרד הבריאות

האישור הגיע לאחר שיו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, נכנס לנושא. הוא הקים צוות שמאגד את כל המוסדות, הישיבות והסמנרים, לבני חו"ל בארץ בראשותו של הרב נחמיה מינלביץ'. הצוות החל לפעול בצורה קדחתנית מול שר הפנים אריה דרעי וזה לאחר דיונים מקצועיים עם המל"ל, משרד הבריאות, משרד החוץ ורשות האוכלוסין וההגירה אישר מתווה לפיו תאושר כניסת בחורי ישיבות מחו"ל לבידוד קבוצתי של עד שישה תלמידים במתחם ובכפוף לעמידה בדרישות הבידוד כפי שקבע משרד הבריאות.

האישור מתייחס לתלמידי ישיבות, תלמידי מסע, תלמידות אולפנא, תלמידות סמינריונים, תלמידי נעל״ה, תלמידי בתי ספר תיכוניים ותלמידי מכינות.

מכתב בנושא יישלח לכלל הגורמים הרלוונטיים ובו הנחיות כיצד לפעול.

עוד נקבע בהחלטה כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות, האחריות המלאה על שמירת ההנחיות של הבידוד מוטלת על ראש המוסד הלימודי.  החלטה זו מתווספת לרשימת החלטות שמטרתן להקל על מדיניות הכניסה לישראל בתקופה זו ואשר עיקריה מפורסמים באתר רשות האוכלוסין וההגירה.

שר הפנים, אריה דרעי: אנו עושים מאמצים גדולים לשמור על שגרה תחת מגבלות הקורונה וכל החלטה שמתקבלת, נעשית לאחר דיונים רבים, בכובד ראש מתוך רצון לאפשר חיי שגרה לצד שמירה על הנחיות קפדניות של משרד הבריאות.

"חשוב לנו לנהוג בזהירות רבה כדי למנוע את התפשטות הנגיף, לצד רצון לאפשר חיים נורמליים".

אריה דרעי יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד