י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ישראל מתקרבת לבחירות

זעזוע פוליטי: כחול לבן הצביעו נגד הקואליציה; החרדים זועמים

דרמה פוליטית: משבר חריף בקואליציה שאולי גם יוביל לבחירות. בהצבעה שעלתה היום, גייסו בכחול לבן את כל חברי הסיעה להצבעה משותפת כנגד החלטת הקואליציה והצעת החוק עברה. גם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה מהליכוד הצביע יחד עם חברי כחול לבן. החרדים זועמים 

זעזוע פוליטי: כחול לבן הצביעו נגד הקואליציה; החרדים זועמים
גנץ וגפני במהלך הצבעה במליאה צילום: עדינה וולמן דוברות הכנסת

דרמה של ממש במערכת הפוליטית לאחר שבדקות האחרונות (רביעי), הכנסת אישרה הצעת חוק נגד עמדת הקואליציה. ההצעה עברה בתמיכת נציגי כחול לבן, במה שיכול לגרור להתפרקותה של הקואליציה.

ההצעה הנקודתית היא לא הדרמה בסיפור, אלא ההתנהלות הקואליציונית של כחול לבן שחבריה תמכו למעשה בחוק בניגוד לעמדת הממשלה, וגרמו לזעזוע אדיר בממשלה.

קודם להצבעה, בליכוד ובכחול לבן גייסו אל כל חברי הכנסת, כאשר לשרה החרדית עומר ינקלביץ' נמצא קיזוז מיוחד עם חברת הכנסת איילת שקד. מה שמעמיק את הזעזוע הוא שהשר אמיר אוחנה מהליכוד תמך בחוק, בניגוד לעמדת הקואליציה ובהתרסה נגד החרדים.

תוצאות ההצבעה

ברקע ניצב הקרב בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש הממשלה החליפי בני גנץ על התקציב, בכחול לבן מבקשים תקציב דו שנתי כמו שסוכם בהסכם ואילו בליכוד דורשים תקציב חד שנתי.

בכחול לבן שיגרו היום מסר לליכוד כי באם ראש הממשלה מפר את ההסכם ומתעקש על חוק חד שנתי, אזי הם גם לא מחויבים לקואליציה שהיום כאמור, הם הצביעו נגד עמדתה.

בנוסף, הזעם מופנה גם כלפי הנציגים החרדים שתמכו לפני שבועיים בהצעה של בצלאל סמוטריץ' בניגוד לעמדתם. כאשר ברקע התחייבו החרדים לתת ערבות לשימור ההסכם בין כחול לבן לליכוד.

במפגלות החרדיות הבהירו גם לאחר ההצבעה ואמרו לגנץ כי "כל עוד זה תלוי בנו לא תהיה ראש הממשלה כאן".

סגן השר מאיר פרוש גם הגיב למשבר ואמר: "אם הליכוד לא מסוגל בנושא כה עקרוני לציבור החרדי לגייס את הרוב נגד, הוא מאבד את עצמו לדעת".

בחירות מפלגת כחול לבן הליכוד אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד