י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הזעזוע בקואליציה

פרסום ראשון: בש"ס מחרימים את ההצבעות

בעקבות הצבעת כחול לבן נגד עמדת הקואליציה, נוצר קרע עמוק בין החרדים למפלגתו של גנץ. גפני: "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות". בש"ס מחרימים את ההצבעות

פרסום ראשון: בש"ס מחרימים את ההצבעות
ההצבעה במליאה צילום: באדיבות המצלם

משבר של ממש מתחולל בעקבות הצעת החוק שעברה בשעה האחרונה (רביעי), בקריאה ראשונה. המפלגות החרדיות משגרים מסרים תוקפניים כלפי כחול לבן ול'בחרדי חרדים' נודע כי בש"ס הוחלט להחרים את ההצבעות עד להודעה חדשה.

יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן הגיב ואמר: "ההתנהלות הקלוקלת של כחול לבן בניגוד למשמעת הקואליציונית היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו. על הליכוד להחליט אם הוא יודע לנהל קואליציה או שהוא מאבד עצמו פוליטית".

חבר הכנסת משה גפני אמר: "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות, איפה היה רה"מ נתניהו? למה אמיר אוחנה הצביע בעד? - שוקלים את צעדינו".

סגן השר מאיר פרוש תקף אף הוא דווקא את הליכוד, "אם הליכוד לא מסוגל בנושא כה עקרוני לציבור החרדי לגייס את הרוב נגד, הוא מאבד את עצמו לדעת".

יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר תקף אך הוא: ״היה מצופה ממפלגה שהתיימרה להיות מפלגת שלטון שתפעל באחריות ולא על פי גחמות ונקמות, בוודאי שלא בנושאים שנוגעים בציפור הנפש של היהדות, זו פגיעה במחויבות ההדדית של הקואליציה על כל המשתמע. לא יכול להיות שהיהדות תשמש בת ערובה במאבקים ובנקמות ההדדיות של כחול לבן והליכוד״.

סגן השר אורי מקלב אמר בתגובה כי "אין משילות וחוקים במחלוקת מאושרים. לצערינו אנחנו רואים חולשה והתרופפות ביכולת המשילות של מפלגת השלטון לצד התנתקות מצרכי הציבור".

"המריבות והוויכוחים הפנימים בליכוד משליכים על חוסר יכולת המשילות שלהם, - אי אפשר להתנהל באין הנהגה".

ח"כ ישראל אייכלר הגיב בקצרה: "הממשלה מתה במגיפת חוקי התועבה".

מסיעת יהדות התורה נמסר כי "החוק שעבר פוגע בקדושת המשפחה ומהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני. תמיכת חברי כחול לבן בחוק פגעה באמון שנתנה יהדות התורה לכחול לבן. אנחנו עוצרים מרגע זה כל שיתוף פעולה עם כחול לבן, וקוראים לראשי הציבור וראשי הרשויות החרדיות להימנע גם הם משיתופי פעולה והזמנות של נציגי כחול לבן לסיורי ראווה".

מאיר פרוש משה גפני מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד