ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
שכר מינימום של 7,000 ש"ח

פרץ: "המשבר הוא הזדמנות להגדיל את הפריון ולהשביח את כוח העבודה"

בוועדת הכלכלה שהתכנסה היום בכנסת הציג שר הכלכלה והתעשייה את פעילותו בנוגע לאבטלה. "הזדמנות עבורנו להשביח את כוח העבודה, להגדיל את הפריון". עמיר פרץ אף ברך על ההסכם שהושג עם העובדים הסוציאליים 

פרץ: "המשבר הוא הזדמנות להגדיל את הפריון ולהשביח את כוח העבודה"
עמיר פרץ צילום: פלאש 90

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ הגיע היום לוועדת הכלכלה לפרוט את פעילות משרדו בנוגע לאבטלה והפתרונות המוצעים במשרדו. "המשבר הוא הזדמנות עבורנו להשביח את כוח העבודה, להגדיל את הפריון, ולכן רוב התוכניות שלנו במסלולי התעסוקה השונים מעודדים קליטה במקומות עבודה שמתחייבים לשכר גבוה של מינימום 7000 ₪, ואנחנו מסבסדים בין 20% ל-30%".

את דבריו פתח השר פרץ בהסכם שנחתם עם העובדים הסוציאליים: "אני רוצה לברך על סיום שביתת העובדים הסוציאליים שהתמשכה זמן רב מידי, מאבקם היה אחד החשובים לדמותה של מדינת ישראל ".

השר פרץ התייחס לשכר המינימום ואמר : "הרעיון להפחית שכר מינימום עומד בניגוד מוחלט לאתגרים שלנו. מכל השיחות שלי עם המעסיקים והעצמאים הם אומרים במפורש שכדי לקלוט עובדים צריך להעלות פריון, להשביח את האנשים ולהעלות שכר. דווקא המשבר הזה זו הזדמנות טובה מבחינתנו להשביח את כוח העבודה. אם אני מתחבר לעמדת ראש הממשלה על הצורך להגדיל את הצריכה כדי לעודד צמיחה, הרי בוודאי שהעובדים בשכר מינימום הם הקבוצה שדורשת את כל מה שיש לה ,ולכן העלאת שכר מינימום יכולה לעודד צמיחה. הרי מסתבר שמקבלי דמי אבטלה או חל"ת שהשתכרו בשכר מינימום, מקבלים היום סכומים קטנים של בין 3000 ₪ ל-5000 ₪, והרי אין איש מעלה על דעתו כי משפחות יוכלו להתקיים לאורך זמן מסכומים, ולכן יש לבחון חקיקה חדשה שקובעת כי בעת חירום יש לקבוע כי הסכום המינימלי יעמוד על סכום השווה לשכר מינימום"

השר גם הסביר מהו "המודל הגרמני" ועד כמה הוא נחוץ במשק הישראלי , להגדלת הפריון והחזרת עובדים למעגל העבודה. לדבריו, "דוווקא בהמשך לדבריי על הסכום שמשולם למובטלים ולחל"תניקים, הצורך בהפעלת המודל הגרמני הופך חשוב יותר ויותר מיום ליום. המודל הוא פשוט, כי הוא משלב תשלום חלקי של דמי אבטלה או חל"ת עם חלקיות משרה.

המעסיק אחראי על ההפעלה ועל ההתחשבנות מול הממשלה. אבל מבחינת העובד הוא ממשיך לעבוד במשרה מלאה עם כל תנאי העבודה שלו, ,ויחסי העובד-מעביד נשמרים כדי שיום לאחר המשבר, המשק יכול להכנס לפעילות מלאה". 

השר עמיר פרץ הודיע כי יתן עדיפות לחיזוק החברה הערבית , לפיתוח איזורי תעשייה ולפיתוח מסלולי תעסוקה ייחודיים : " הדבר חשוב לחיזוק הכלכלה הישראלית תוך שיפור הפיריון ורמת השכר הממוצעת באיזורים אלה"

קורונה עמיר פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד