י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרסום ראשון

הנקמה בכחול לבן: יהדות התורה תביא להצבעה את פסקת ההתגברות

בעקבות הזעזוע בקואליציה לאחר שחברי כחול לבן והשר אמיר אוחנה הצביעו בעד הצעת חוק המתריסה נגד ההלכה וכן חלק משרי הליכוד נמנעו בהצבעה, ביהדות התורה זועמים וכבר פותחים במתקפת תגובה. בסיום ישיבה מיוחדת במשכן החליטו להביא להצבעה את פסקת ההתגברות

הנקמה בכחול לבן: יהדות התורה תביא להצבעה את פסקת ההתגברות
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

בעקבות המשבר בקואליציה, לאחר שכחול לבן והשר אוחנה תמכו בחוק המתריס נגד ההלכה וחלק משרי הליכוד נעדרו, ביהדות התורה מכריזים מלחמה וטוענים כי בכחול לבן הפרו את ההסכם. בשבוע הבא הם יעלו להצבעה את חוקי הדת ובהם את פסקת ההתגברות.

חברי הסיעה התכנסו לפני כשעה קלה לישיבת סיעה דחופה במשכן הכנסת, בסיומה שיגרו הודעה עם החלטות הסיעה כבראשן הכוונה להביא בשבוע הבא להצבעה את פסקת ההתגברות - לצד חוקי דת נוספים.

בנוסף נודע ל'בחדרי חרדים' כי יו"ר דגל התורה מתחמק מפגישה עם ראש הממשלה, כאשר בלשכת ראש הממשלה מבקשים לתאם מפגש אך לשכת גפני מתחמקים. בלשכת גפני מכחישים ומלשכת ראש הממשלה אמרו ל'בחדרי חרדים', כי "בניגוד לפרסום, גפני לא סירב" וכי הם "יתאמו פגישה בהתאם ללוז של שניהם".

בהודעה ששיגרו ביהדות התורה בעקבות ההצבעה: "סיעת כחול לבן בהובלת בני גנץ הפרה את ההסכם הקואליציוני. כחול לבן פגעו באמון ובשותפות עם יהדות התורה. אנחנו מרגישים משוחררים מכל מחויבות כלפיהם".

"כמו כן" נמסר כי "אנחנו רואים בסיעת הליכוד ובעומד בראשה ראש הממשלה גם הם כנושאים באחריות להפרת ההסכם ולפירצה בחומות היהדות - הן בהצבעה של חלק מחבריהם בעד והן באלה שהצביעו ברגליים ונעדרו".

עוד אמרו מהמפלגה כי "סיעת יהדות התורה מתכוונת להגיש בשבוע הקרוב את החוקים בנושאי דת ומדינה, אשר מפאת המחויבות להסכם עד היום המתנו לדיאלוג בין השותפות לקואליציה כדי להעלות אותם בהסכמה".

בסיעה הבהירו כי "היום נצביע בעד חוק הקורונה, בשם העיקרון ההלכתי המקודש של פיקוח נפש. מלבד זאת״, שהם מציינים כי ״אנחנו רואים את עצמנו כמשוחררים ממחויבויות קואליציוניות ונשקול בהתאם את צעדנו בהמשך".

יהדות התורה פסקת ההתגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד