י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אפס סבלנות להפרות"

תיעוד סוער: בית הכנסת הוותיק בבני ברק נסגר

עיריית בני ברק החליטה הבוקר לסגור את בית הכנסת הגדול בעיר לאחר שבמקום התקיימו תפילות בניגוד להנחיות. אנשי השיטור העירוני שהגיעו למקום, המתינו שהתפילות יסתיימו ואז אטמו את המקום • צפו

תיעוד סוער: בית הכנסת הוותיק בבני ברק נסגר
סגירת בית הכנסת הגדול בבני ברק צילום: שוקי לרר

צוותי השיטור העירוני של עיריית בני ברק, בליווי כוחות משטרה, הגיעו הבוקר (רביעי) לבית כנסת הגדול בעיר, וביצעו סגירה מוחלטת של המקום. לטענת גורמים בעירייה, אנשי השיטור שהגיעו למקום מספר פעמים במהלך התקופה האחרונה, הזהירו כי במקום מופרות ההנחיות בדרך קבע, והתפילות מתקיימות בצפיפות רבה כאשר חלק מהמתפללים לא מקפידים על עטיית מסכות. חרף האזהרות, נמשכו ההפרות דבר שכאמור הוביל לסגירת בית הכנסת.

הבוקר במהלך תפילת שחרית, הגיעו צוותי השיטור העירוני למקום, ולאחר שהתברר שגם כעת אין כוונה לשמור על ההנחיות, הוחלט לסגור את בית הכנסת במטרה לשמור על בריאות המתפללים במקום. למרות ההחלטה לסגור את המקום, המתינו הצוותים עד שיסתיימו הפילות ואז שבו מלווים בשוטרים וביצעו סגירה הרמטית של המקום.

לאחר סגירת בית הכנסת, פרצה מהמהומה מחוץ למתחם, כאשר מספר מתפללים פרצו בצעקות לעבר השוטרים. "על בית הכנסת לא אכפת לכם. אתם נגד התורה", קרא לעברם אחד המתפללים. "תעשה סגר, תיתנו לי מכות, אבל בבית הכנסת על תיגעו. מנגד, חלק מהמתפללים הודו כי אכן ההנחיות לא נשמרות והסכימו על כך שהדבר הנכון ביותר הוא סגירת בית הכנסת למען שלום הציבור.

כזכור, בתחילת החודש, בישיבת חירום שקיימו בעירית בני ברק, הוחלט על שורת צעדים חריגים לבלימת קצב ההדבקה, ביניהם "אפס סבלנות להפרות הגבלות הקורונה". ראש העיר רובינשטיין, הביא לאישור בישיבת סגני ראש העיר והנהלת העירייה, החלטה על תגבור צוותי הפיקוח העירוניים והקמת מערך אכיפה ייעודי שיכלול תגבור מערים נוספות ויאכוף את ההנחיות על מוסדות החינוך הפרטיים והישיבות.

במסגרת המערך החדש, הוחלט כי מוסדות שיימצאו בהם ליקויים והפרות של הכללים כפי שנקבעו – ייסגרו מיידית בצו מנהלי עירוני. בנוסף, ייסגרו גם מוסדות שנמצא בהם חולה קורונה מאומת וקיים חשש להדבקה בקרב אנשי המוסד. 

עוד הוחלט, כי בראש מערך הפיקוח והאכיפה יעמדו שלושה רופאים, שלושה נציגי ציבור מטעם העירייה, נציגי משטרת ישראל והשיטור העירוני. כמו כן, במטרה לאפשר את האכיפה ההדוקה, העירייה החליטה לתגבר משמעותית את צוותי מערך האכיפה בעיר. התגבור ייעשה בין היתר על בסיס סיוע בפקחים מערים אחרות, שנרתמו לסייע.

יש לציין שלא מדובר בבית הכנסת היחיד בעיר שנסגר לאחר שההנחיות בו הופרו. לפני כשבועיים, לאחר החלטת עיריית בני ברק על סגירת בתי כנסת שיפרו את ההנחיות, ביצעו אנשי השיטור העירוני אטימה מוחלטת של שטיבלאך 'בית הלל' , לאחר שלטענת העירייה, ביצעו אנשי השיטור מספר ביקורים במקום, בהם התגלו הפרת הנחיות, שעלולות לסכן את חיי המתפללים.

בעיריית בני ברק טענו, כי הדבר נעשה בהחלטה חדה ומשמעותית של הפורום המשותף לרבני העיר ולרופאים שהוקם במטרה לאכוף את הנחיות משרד הבריאות.

 

קורונה בית כנסת הגדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד