ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בצל המשבר הפוליטי

גנץ: "נתמוך ביכולת של כל אדם לחיות כפי שנברא"

גנץ בנאומו במליאת הכנסת: "יש לי את המחויבות המלאה להחזרתם של אורון שאול ושל הדר גולדין, הסדרה דורשת החזרה" בהתייחסו למשבר הפוליטי אמר: "נמשיך לשמור על הערכים האנושיים והדמוקרטיים שלנו, ביכולת של כל אדם במדינת ישראל לחיות בדיוק כפי שברא אותו האלוקים"

גנץ: "נתמוך ביכולת של כל אדם לחיות כפי שנברא"
בני גנץ במליאה צילום: באדיבות המצלם

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, ח"כ בני גנץ, השיב במליאת הכנסת להצעה לסדר בנושא "שש שנים למבצע צוק איתן ויום חטיפתו של אורון שאול" ובדבריו התייחס גם להצעת החוק המתריסה נגד ההלכה שעברה בקריאה ראשונה בתמיכת מפלגתו ובניגוד לעמדת הקואליציה.

תחילה התייחס גנץ לאיומים הביטחוניים, ולתקציב הדרוש לכך: "אומנם אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת מאוד מבחינת האתגר הבריאותי והאתגרים הכלכליים והחברתיים שנגזרים מכך, אבל אני חוזר ומדגיש בפניכם שהאתגרים הביטחוניים בכל זירות המבצעים לא נעלמו ולו לרגע אחד. ההתמודדות הזו היא מצד אחד התמודדות של המערכת שחייבת להבטיח עליונות ביטחונית בכל ממדי העשייה שלנו, וחייבת להבטיח שהמשאבים המתאימים ימצאו. לא בלי לבדוק, לא בלי לחקור ולא בלי להתייעל אבל הביטחון שלנו הוא לא דבר שניתן באמת להתפשר עליו."

שר הביטחון חזר על מחויבותו להחזרת החיילים החטופים כמו גם האזרחים מוחזקים בידי החמאס: "יש לי כמפקד, כרמטכ"ל לשעבר, כשר ביטחון בהווה, וכשמנהיג חברתי פוליטי ולאומי, את המחויבות המלאה להחזרתם של אורון שאול ושל הדר גולדין ז"ל. אסור לנו להפסיק את כל המאמצים להשיבם.

גנץ התייחס למגיפת הקורונה ואמר: "אנחנו נמצאים במגיפה שממשיכה להתפשט גם ברצועת עזה וגם בשטחי יהודה ושומרון. צה"ל ומערכת הביטחון תמשיך לסייע במקומות אלה ככל שאפשר כי כן, אנחנו זוכים שלפני שיש במקומות כאלה אויבים יש במקומות כאלה בני אדם. הלוואי שהאויבים שלנו היו זוכרים שפה קודם כל יש בני-האדם נדמה לי שזה איננו המצב."

בסיום דבריו, אמר גנץ לאחר ההצבעה בו אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק שמתריס נגד ההלכה, בתמיכת כחול לבן: "חובה עלינו להתמקד בעיקר במגפה הקורונה והשלכותיה. אנחנו לא שוכחים בו-בזמן לא את העשייה הביטחונית ולא את הרמה המוסרית הערכית שלנו כבני אדם. נמשיך להילחם במגיפה ונמשיך בזמן הזה לשמור על הערכים האנושיים שלנו ועל הערכים הדמוקרטיים שלנו הן במערכת החוק והן ביכולת של כל אדם במדינת ישראל לחיות בדיוק כפי שברא אותו האלוקים."

בני גנץ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד