ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"שחררו את הכבלים"

הקריטריונים הקשוחים שלא מאפשרים למובטלים לחזור לעבודה

יפה ויגודסקי, יו"ר "קרן מעגלים", פנתה לחברי ועדת הכלכלה בבקשה שיתירו את ה"כבלים" שמונעים מהקרן להעניק הכשרות מקצועיות לעובדים שפוטרו או יצאו לחל"ת

הקריטריונים הקשוחים שלא מאפשרים למובטלים לחזור לעבודה
ועדת הכלכלה צילום: באדיבות המצלם

בדיון בוועדת הכלכלה שהתקיימה הבוקר במשכן הכנסת, השתתפה יפה ויגודסקי, יו"ר "קרן מעגלים" בנושא סוגיית ההכשרות המקצועיות העומדת על הפרק. ויגודסקי פנתה לחברי הוועדה בבקשה שיתירו את ה"כבלים" שמונעים מהקרן להעניק הכשרות מקצועיות לעובדים שפוטרו או יצאו לחל"ת, ובכך לתת להם אפשרות לחזור למעגל העבודה.

"קרן מעגלים", שהוקמה למען עובדים שחוקים, מעניקה הכשרות במימון המדינה, לעובדים העומדים בקריטריונים של הקרן מבחינת גיל, וותק ועיסוק במקצוע שוחק. ההסכם בין המדינה לבין מייסדי "קרן מעגלים", "ההסתדרות החדשה" ו"הארגונים העסקיים", הוא שלקרן יעמוד תקציב של 600 מיליון שקל ל-10 שנים. "בשל קריטריונים קשוחים של הזכאות לקורסי הכשרה, הקרן לא ניצלה את מלוא התקציב ויש לה יתרות שעומדות לזכותה בגובה של עשרות מיליוני שקלים, וזאת למרות שהכשירה עד כה כ 35 אלף עובדים", אומרת ויגודסקי. כלומר – יש בקרן תקציב קיים שניתן לנצלו לטובת מפוטרי הקורונה. כל התשתיות קיימות: לקרן הסכמים עם כ- 100 מכללות הפזורות בכל הארץ, קיים שת"פ עם השלטון המקומי ושירות התעסוקה.

"הודות לחברת הכנסת הילה שי-וזאן, המקדמת את נושא ההכשרות המקצועיות בימי קורונה, הוזמנו להשתתף בדיון כארגון מוביל בתחום. היום יותר מתמיד- עשייתנו חשובה וברוכה כשיישנם כמיליון מובטלים במדינה הזקוקים למקור פרנסה. שיתוף הפעולה שלנו עם חברת הכנסת אפשר לנו לקדם את הנושא ולהגיע לשולחן המרכזי המקבל החלטות מהותיות בתחום", אמרה ויגודסקי.

ויגודסקי מדגישה כי אם ישכילו חברי הוועדה לעשות שינוי, להגמיש את קרטריוני הקרן, תוכל הקרן לסייע בהובלת שינוי ולהחזיר עובדים למעגל העבודה, ובכך לייצב כלכלית משפחות רבות הזקוקות לסיוע. "יחד כארגון החובר לנציגת ציבור מובילה בכנסת ישראל, עוררנו את יושבי הוועדה לקידום הנושא. מכאן- ממשיכים בעשייה", ציינה ויגודסקי.

אבטלה דמי אבטלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד