י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קואליציה במשבר • צפו

אייכלר: "הממשלה מתה במגפת חוקי התועבה" • צפו

בצל המשבר בקואליציה לאחר העברת החוק המתריס נגד ההלכה בקריאה טרומית, חבר הכנסת אייכלר זעם ודיבר במליאת הכנסת: "בעצם הממשלה מתה במגפת חוקי התועבה" • צפו

אייכלר: "הממשלה מתה במגפת חוקי התועבה" • צפו
ישראל אייכלר נואם במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ ישראל אייכלר התייחס היום (חמישי), במליאת הכנסת להעברת חוק התועבה על ידי כחול לבן וחלק מהליכוד ותקף: "איכה ישבה בדד העיר רבתי עם. היום זה יום אבל. מדינת ישראל המתיימרת לייצג את עם ישראל הכריזה מרד ומלחמה בתורת ישראל, בקדוש ברוך הוא, בקדושת ישראל".

ח"כ אייכלר האשים: "לליכוד חסרו שבעה עשר חברים בהצבעה. אני לא זוכר מאז שמנחם בגין הקים את הקואליציה של הליכוד עם החרדים שקרה דבר כזה בעניין על כך עקרוני שאנשי הליכוד לא התייצבו.

"אני לא מסיר את האחריות מהליכוד, משום שזה היה בדברים הנוגעים בציפור הנפש של העם היהודי. אבל כחול לבן עשתה מעשה בלתי אפשרי מכל הבחינות. אתחיל דווקא מהדבר הפשוט ביותר: כאשר אני רוצה להעביר הצעת חוק אני זקוק לאישור של וועדת שרים לחקיקה. אם וועדת השרים לא מאפשרת, אף חבר קואליציה לא יכול לתמוך. אין דבר כזה. אתה חלק מקואליציה. וכאן באו חברי כחול לבן והצביעו נגד החלטה של וועדת השרים ובעצם פירקו את הקואליציה. נכון להיום אין קואליציה.

"בצד המוסרי, מה אמרתם בשם מיליון בוחרי כחול לבן? אנחנו נגד התורה? נגד הקדוש ברוך הוא? אנחנו מייצגים כמה קבוצות שוליים אנטי דתיות אי שם בצפון תל אביב במחיר קטרוג נורא על עם ישראל? ובכל זה בתקופה כל כך קשה לעם ישראל המתבוסס במגפת הקורונה באין מוצא רח"ל.

"אני כנציג מיליון החרדיים, מכריז כלפי שמיא: ריבונו של עולם, אנו מוחים על כבוד שמך, על כבוד תורתך, שחס וחלילה לא יהיה קטרוג על עם ישראל. אנחנו מכירים את רוב עם ישראל שכן רוצה חיי משפחה יהודית, כן רוצה ערכי תורה, כן רוצה נישואין יהודיים וגירושין על פי תורה. אנא הצל אותם ושמור עליהם מכל רעה".

ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד