י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פקחי הממשלה הגיעו

לאחר מכבש לחצים: בתי הכנסת חזרו לפעול

לאחר חצי שנה שלא התפללו במנין חזרו היום בתי הכנסת בקהילה היהודית בארגנטינה לפעול וזאת לאחר מכבש לחצים. פקחי הממשלה הגיעו לבתי הכנסת הבוקר כדי לבדוק שההוראות נשמרות באופן מלא

לאחר מכבש לחצים: בתי הכנסת חזרו לפעול
בית כנסת בארגנטינה הבוקר צילום: באדיבות המצלם

התרגשות רבה בקהילה היהודית בארגנטינה, היום חזרו בתי הכנסת במדינה לפעול על פי פרוטוקול הממשלה.

על פי ההחלטה, אנשים המעוניינים להגיע לבתי הכנסת יכולים להגיע לתפילות, מאות יהודים באזור בואנוס איירס חוזרים להתפלל במניין לאחר חודשים ללא מנין.

על פי החלטת הממשלה, כל אחד צריך למדוד חום בכניסה לבית הכנסת ולחטא את עצמו, הכניסה והיציאה לא יהיו מאותו פתח, חייבים לחבוש מסכה למשך כל זמן התפילה, ולשמור על מרחק בין כל מתפלל למתפלל. מפאת הלחץ של אנשים להגיע לבית הכנסת, הוחלט בתחילה קודם לאשר הגעה לאנשים שחייבים מניין כי הם בעלי חיוב.

פתיחת בתי הכנסת הגיעה לאחר מכבש לחצים של ראשי הקהילה היהודית AMIA, יחד עם ראשי הכמורה הקתולית במכתב שנשלח לפני כעשרה ימים על ידי הרב הראשי לארגנטינה, הגאון הרב גבריאל דוידוביץ. ועל ידי הקרדינל הראשי, לראשי הממשל הארגנטינאי.

המניינים היום חוזרים לתפקד, אמנם עם הגבלות שונות, אך יש אישור ממשלתי לכך, הקהילה היהודית מקווה כי זהו צעד ראשון לקראת פתיחת שאר מוסדות הקהילות היהודיות, לדברי גורמים בממשלה, זהו ניסיון שמתחיל היום, ואם הדברים יתנהלו באופן נכון עד השני לאוגוסט, בתי הכנסת יישארו פתוחים גם בימים הנוראים, דבר שמאוד מדאיג את ראשי הקהילות היהודיות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי פקחי הממשלה הגיעו לבתי הכנסת הבוקר כדי לבדוק שההוראות נשמרות באופן מלא, ואכן בתי הכנסת מילאו אחרי כל ההוראות, והפקחים ציינו זאת בדו"ח

ארגנטינה בתי כנסת הרב גבריאל דוידוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד