1. עמוד הבית
  2. רכב ותחבורה
  3. חדשות בכבישים

שיעור תאונות הדרכים בחברה הערבית: הגדול ביותר בארץ

דו"ח מבקר המדינה מצא כי שיעור הנפגעים בתאונות דרכים בחברה הערבית גבוה מחלקם באוכלוסייה • הסיבה: מודעות נמוכה לכללי הבטיחות בדרכים ובשל ליקויים רבים בתחום התשתיות ברשויות הערביות הפוגעים בבטיחותם של משתמשי הדרך

קובי בורנשטיין, א' אב תש"פ 22/07/2020 18:25

"ליקויים בתשתיות" רכב לאחר תאונת דרכים רכב לאחר תאונת דרכים צילום: דוברות כב"ה יו"ש

שיעור הנפגעים בתאונות דרכים בחברה הערבית גבוה מחלקם באוכלוסייה וקיימת מעורבות יתר של נהגים בחברה הערבית בתאונות דרכים חמורות. בין היתר, בשל מודעות נמוכה לכללי הבטיחות בדרכים ובשל ליקויים רבים בתחום התשתיות ברשויות הערביות הפוגעים בבטיחותם של משתמשי הדרך- מכבישים לא סלולים ועד אי הגבלת מהירות התנועה בקרבת בתי ספר.

לקידום הבטיחות בדרכים בחברה הערבית נודעת חשיבות עליונה שכן שיעור הנפגעים בתאונות דרכים בחברה הערבית גבוה מחלקם באוכלוסייה וכן קיימת מעורבות יתר של נהגים בחברה הערבית בתאונות דרכים חמורות. בתחומי החינוך וההסברה נעשו בשנים האחרונות פעולות משמעותיות על ידי משרד החינוך והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לקידום נושא הבטיחות בדרכים בחברה הערבית, אלא שלא נבדק באופן שיטתי מידת האפקטיביות של כלל תוכניות הלימוד בנושא ושל הפעילויות שמעבירים יזמים פרטיים.

בתחום התשתיות העלתה הביקורת ליקויים הפוגעים בבטיחותם של משתמשי הדרך ברשויות המקומיות שנבדקו: מדרכות וכבישים לא סלולים; ליקויים בהסדרי התנועה ובהתקני הבטיחות; בסביבת חלק ממוסדות החינוך נמצאו ליקויי בטיחות כגון אי-סימון מעברי חציה, מעקות בטיחות לא תקינים ותנועת כלי רכב החוצה צירי תנועה של התלמידים, אי-הגבלת מהירות התנועה בקרבת בתי הספר.

על הרשויות המקומיות להציב את נושא הבטיחות בדרכים בין הנושאים שבראש סדר העדיפויות שלהן. נדרשת מעורבות רבה יותר של הרשויות המקומיות בחברה הערבית לקידום נושא הבטיחות בדרכים ולהובלת פעולות שיתנו מענה לאוכלוסיות בסיכון ולמוקדי הסיכון.





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. זה כל כל ברור שהם הרוב  (ל”ת)


  2. יחיא רוזנברג ראש העין  

    הרנטגן

;