י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ומי הציע לפרוש מהממשלה

חשיפה: הנתק בין נתניהו לגפני לשיא חדש: "הליכוד יורק עלינו"

יחסי נתניהו והחרדים לא ידעו ימים רעים יותר. בישיבת סיעה 'בהולה' שכונסה בצהריים, הטיח ח"כ גפני האשמות בליכוד ובנתניהו והראה לחבריו בלייב כיצד הוא מסנן את לשכת ראש הממשלה שלא מפסיקה לחייג אליו; "יכול להיות שאנחנו כבר בבחירות" | וגם ההצעה לפרוש מהממשלה

חשיפה: הנתק בין נתניהו לגפני לשיא חדש: "הליכוד יורק עלינו"
בנימין נתניהו/משה גפני צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

דקות לאחר הדרמה במליאת הכנסת, נקראו חברי סיעת יהדות התורה לישיבת סיעה 'בהולה' בחדר הסיעה בכנסת, על השולחן העלו חברי הכנסת את הזעם על כחול לבן, אבל מילות הביקורת שנשמעו מחברי הסיעה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נשמעו כבר זמן רב.

את הקו התקיף בישיבת הסיעה הוביל יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני, שלא הסתיר כי הזעם שלו כלפי ראש הממשלה ברקע המשבר עם תקציב הישיבות, אך לא רק, טענות על זלזול מצד נתניהו נשמעו גם מחברי כנסת נוספים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי את הדיון הסגור לתקשורת פתח חבר הכנסת גפני במתקפה, "הבעיה הגדולה זה כחול לבן, זה שמגיעים למליאה בני גנץ עם גבי אשכנזי ומתיישבים באמצע המליאה וקוראים לחברים להצביע נגדינו", לטענתו, "זה לא להצביע נגד ביבי, הוא בעצמו לא היה, זה מצביעים נגדינו זה שריפת הקשרים נגדינו שהיו טובים עד כה".

תוך כדי הישיבה, עדכן ח"כ גפני את חבריו בסיעה, שהטלפון שלו לא פוסק מלצלצל מלשכת ראש הממשלה, אך הוא מסנן ולא עונה: "ביבי התקשר אלי ורצה לשבת איתי ולא רציתי כי יש דברים שלא רציתי... כי יש דברים כמו תקציב ישיבות שלא סודר ומענקים", כשהוא מתייחס לזעם שלו כנגד ראש הממשלה שלא גיבש תקציב שיתאים למשפחות החרדיות ברוכות הילדים.

ישיבת סיעת יהדות התורה בכנסת.

"אני אומר את עמדתי", הוסיף גפני, "יכול להיות שאנחנו כבר בבחירות", כשהוא מפתיע את חבריו והטלפון של גפני מצלצל שוב, והוא שוב מראה לחבריו שזו שיחה מלשכת ראש הממשלה, "ביבי ביקש ממני פגישה היום ב-1:15 אמרתי לו, למרות שלא נהוג לסרב לראש הממשלה אני לא בא".

גפני המשיך והסביר מדוע הוא זועם על נתניהו, שבמוקד תקציב הישיבות שלוקה בחסר מזה תקופה ארוכה ונמצא בחוסר תקצוב: "אומרים לי אנשי האוצר שאם היינו מקבלים הוראה פוליטית היינו מעלים את תקציב הישיבות". על תוכנית המענקים אמר גפני, "שהוא (נתניהו א.ק.) מציע ההצעה ולא חוזר בו, שלא נותנים לחרדים על הילד אחרי השלישי, זה ברור לחלוטין שצריך... וברור שזה נגד החרדים".

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי חבר הכנסת גפני הוסיף לתקוף בישיבה הסגורה והצהיר, "אם הליכוד יצטרך אותנו - אנחנו לא נהיה איתו". הוא סיפר במהלך הדיון כי כחול לבן מודים כי מדובר בנקמה על ההצבעה של החרדים בעד ההצעה של סמוטריץ, "שניגשתי לבני גנץ ואשכנזי הם אמרו לי שזה בא על רקע ההצבעה של החרדים בעד ההצעה של סמוטריץ׳", אמר.

גפני נואם בישיבת סיעה.

בהמשך הדיון, כך נודע ל'בחדרי חרדים', הציע ח"כ ישראל אייכלר שלא להצביע עם הקואליציה גם בחוק הקורונה שעולה הלילה להצבעה והביא את הפסוק: "ונהי בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם". הוא הוסיף, "אם נצביע זה אומר שהקואליציה מתה, זה יראה מסר שאפשר לעשות איתנו מה שרוצים", לדברי אייכלר, "צריך להודיע שאין ממשלה, אם הוא רוצה להקים ממשלה מחדש שיבואו אלינו על ארבע ויבקש את עמדתנו. צריך שהליכוד יבוא אלינו לבקש שנחזור לממשלה".

סגן השר מאיר פרוש תקף אף הוא את הליכוד ואמר: "צוחקים עלינו בעיניים יורקים עלינו בעניין תקציב הישיבות. אנחנו רוצים שיעבירו לנו את הכסף, או שיעבירו או שיגידו אי אפשר, זה המצב שאין תשובה זה כי צוחקים עלינו. משחקים איתנו כל הזמן".

גפני עשה לחברים סדר במפה הפוליטית החדשה, "יש בסעיף הישיבות שתי נושאים הנושא של חוק הגיוס שנמצא אצל בני גנץ ומיכאל ביטון ויש את התקציב בחלקיו השונים ויש את העיקר", הוא בעצם אישר את הפרסום ב'בחדרי חרדים' מלפני למעלה מחודש, ואמר: "שהביאו כסף בחודש האחרון והיה לנו סיכום עם ראש הממשלה היה צריך להגיע ל-600 שקל ובעצם נתנו 504 שקלים".

"אני דיברתי עם אנשי האוצר ואמרתי שיש הרבה זמן עד שיהיה תקציב - צריך להביא לזה (תקציב הישיבות א.ק.) פתרון", כשהוא חזר שוב "הם (אנשי האוצר א.ק.) אומרים לי אם יש הוראה פוליטית אנחנו יודעים לשלם את הכסף אם או בלי תקציב", גפני סיפר בגאווה כי "מאז ביבי מבקש לשבת איתי אני לא יושב איתו, אני לא נתון למרמס, אמרתי לו את זה".

גפני שיגר עקיצה לאוויר הסיעה, "אני לא יודע כמה מאיתנו ראש הממשלה קורא להם לפגישה ולא באים", ומי שהשיב לו היה חה"כ יעקב אשר שנועד לאחרונה מספר פעמים עם ראש הממשלה, שאמר: "אני לא הוזמנתי לביבי, הזמנתי את עצמי לדון על חוקי הקורונה".

לסיום אמר יו"ר 'דגל התורה' לנוכחי וקינח את ההתקפה: "אני סבור שיש כמה דברים שהם פשוט בזים לנו ועושים מה שהם רוצים", הוא הסביר לחברי הסיעה; "אני מדבר דברים שלא דיברתי, אני תוקף את הליכוד ואת ראש הממשלה", כשהוא מתכוון לעקיצות והרמזים שהוא משגר בשבוע האחרון בדיוני ועדת הכספים ובראיונות לתקשורת.

בנימין נתניהו משבר קואליציוני משה גפני יהדות התורה ישראל אייכלר מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד