ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
להדק את הפיקוח

הדו"ח חושף: תלות כלכלית של העמותות ברשויות

מבקר במדינה טוען בדו"ח שפרסם היום כי חלק מהרשויות המקומיות פועלות באמצעות עמותות שלא במסגרת המטרות שנקבעו להן, וחלקן אף משתמשות בעמותות כצינור להעסקת כוח אדם

הדו"ח חושף: תלות כלכלית של העמותות ברשויות
מתניהו אנגלמן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות שהעמותות העירוניות היו אמורות, בין היתר, להקל את העומס הכספי מהרשות המקומית על ידי גיוס כספים ממקורות אחרים, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מצביע על תלות כלכלית של העמותות ברשויות המקומיות ויותר מכך - חלק מהרשויות משתמשות בעמותות שלא במסגרת המטרות שנקבעו להן ואף משתמשות בעמותות כצינור להעסקת כח אדם

לדברי המבקר בדו"ח, הקמת עמותות עירוניות על ידי הרשויות המקומיות נועדה לתכלית ראויה: לאפשר ביצוע משימות בתחומי החינוך, הספורט והרווחה באופן שיאפשר צמצום הבירוקרטיה והנגשת השירותים לתושב. אף שאחת המטרות המרכזיות של העברת פעילויות מהרשות המקומית לעמותה עירונית היא הקלת העומס הכספי מעל הרשות על ידי גיוס כספים ממקורות נוספים, ממצאי הביקורת מצביעים על תלות כלכלית של העמותות ברשויות המקומיות.

חלק מהרשויות המקומיות פועלות באמצעות עמותות שלא במסגרת המטרות שנקבעו להן, וחלקן אף משתמשות בעמותות כצינור להעסקת כוח אדם.

חלק מהרשויות המקומיות לא חתמו עם העמותות העירוניות על הסכמים שיעגנו את הפעילויות והשירותים שעליהן לספק, ולא הסדירו את השימוש של העמותות בנכסים העירוניים שהוקצו להן.

המבקר ממליץ לחזק את מנגנוני הפיקוח של הרשויות המקומיות על העמותות העירוניות, ולהדק את שיתוף הפעולה והתיאום בין משרד הפנים ורשם העמותות בתחום הפיקוח והבקרה על העמותות העירוניות על מנת שאלו יבוצעו באופן יעיל ומיטבי.

דו''ח מבקר המדינה עמותות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד