י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
100 ימים למעצרו של פרידמן

כיכר השבת בוערת; מאות מפגינים מתעמתים

כ-400 סיקריקים מפגינים כעת בירושלים עקב מלאות 100 ימים למעצרו של הסיקריק בנימין פרידמן  מבית שמש • כוחות המשטרה פועלים במקום להשיב את הסדר הציבורי • צפו

כיכר השבת בוערת; מאות מפגינים מתעמתים
הפגנת קיצונים בכיכר השבת צילום: ש.ס.

מאות סיקריקים מפגינים כעת בירושלים עקב ציון 100 ימים למעצר של הסיקריק בנימין פרידמן. כוחות גדולים של משטרה ויס"מ וסמ"ג מחוז ירושלים מנסים למנוע מהמפגינים להתקדם ולחסום כבישים. על פי תיעוד מהשטח, המשטרה מבצעת מעצרים.

פרידמן, תושב בית שמש, נשוי ואב לילדים נעצר בתחילת הגל הראשון של הקורונה בעיצומו של חג הפסח, בחשד שירק על שוטרת וקרא לה נאצית במהלך הפגנה שנערכה בעיר.

על פי כתב האישום שהוגש נגד פרידמן, השוטרים שהגיעו לפזר את התפילה שהתקיימה בניגוד להנחיות, כרזו למתפללים מספר פעמים, באמצעות מערכת כריזה. חלק מהנוכחים עזבו את המקום, אך מרבית הקהל, וביניהם פרידמן, נותר לעמוד במקום, צעק לעבר השוטרים וקילל אותם. הוא הוזהר פעמיים, ובהמשך חזר אל השוטרים, ביקש שיעצרו אותו ואף קיללם.

לפני כשבועיים וחצי פורסם לראשונה כי בית המשפט קיבל את ערעור המדינה והורה על המשך מעצרו של פרידמן.

בדיון שהתקיים בבית המשפט השלום בירושלים בעניינו של פרידמן שעצור עד תום ההליכים. עורך דינו רועי פוליטי ביקש מבית המשפט לשחרר אותו לחלופת מעצר בביתו תוך השגחה של אזיק אלקטרוני, אלא שפרידמן ביקש כי יינתן לו חלון בו הוא יוכל לשחרר את האזיק בשבתות וחגים, לטענתו כדי למנוע חילול שבת מיותר. בית משפט השלום קיבל את הבקשה בהבנה כי אין חשש שפרידמן יימלט בזמן הורדת האזיק.

בעקבות ההחלטה, ביקשה המדינה מבית המשפט עיכוב בביצוע השחרור עד לדיון שהתקיים היום בבית המשפט המחוזי, שכאמור קיבל את ערעור המדינה והורה להשאיר את פרידמן במעצר, עד שיסכים להשתחרר תחת איזוק אלקטרוני במשך כל ימי השבוע.

עורך הדין רועי פוליטי המייצג את העצור מטעם הועד למען אסירי ציון אמר ל'בחדרי חרדים' בעקבות קבלת הערעור: "קיבלנו בצער את החלטת בית המשפט, ואנו שוקלים את המשך צעדינו לנוכח הקושי העקרוני המתעורר באילוצו של אדם לבחור אם לחלל את השבת או לקבל על עצמו מעצר ממושך שלטעמנו הוא נטול הצדקה".

בדיון שהתקיים ביום ראשון הסביר השופט את החלטתו לאפשר לפרידמן להשתחרר למעצר בית בחסות איזוק אלקטרוני וציין כי "יש לקחת בחשבון את העובדה שהמשיב שוהה במעצר כחודשיים ימים, הרשעותיו הפליליות, נעברו לפני שלוש שנים, וממועד זה ואילך, משנת 2017, אין למשיב הרשעות נוספות, ואין לחובתו כל תיקים תלויים ועומדים למעט אלו שהוגשו במסגרת ההליכים בתיק הנוכחי".

מדוברות המשטרה נמסר, כי "בצומת הרחובות עזרא / יחזקאל מתקיימת מחאה, במהלכה החלו המפגינים להפר את הסדר ולחסום לסירוגין את ציר התנועה. כוחות המשטרה פועלים במקום להשיב את הסדר הציבורי".

הפגנה הפגנה ירושלים משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד