י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אחרי נומה ואבולעפיה

פרויקטור הקורונה: פרופ' ברבש החליט לפרוש

אחרי האלופים רוני נומה ואמיר אבולעפיה, גם פרופ' גבי ברבש מודיע על הסרת מועמדותו מתפקיד פרויקטור הקורונה של מדינת ישראל • "אני סבור שיש לפנות את הדרך למקבלי ההחלטות להמשיך ולדון בנושאים הדחופים שעומדים על הפרק, ולא בנושאים פרסונליים"

פרויקטור הקורונה: פרופ' ברבש החליט לפרוש
פרופ' גבי ברבש צילום: צילומסך ערוץ 12

בתחילת השבוע פורסם כי פרופסור גבי ברבש קיבל הצעה מראש הממשלה בנימין נתניהו לכהן כ'פרויקטור הקורונה'. ברבש התנה את קבלת התפקיד בסמכויות נרחבות ובכך שיהיה תחת סמכות קבינט הקורונה ולא תחת משרד הבריאות. כעת הודיע ברבש כי בעקבות הכשל בחלוקת הסמכויות בינו לבין משרד הבריאות הוא מוותר על התפקיד.

אתמול פורסם ב'כאן חדשות' כי גורמים המעורים בנושא סיפרו ששר הבריאות יולי אדלשטיין העדיף למנות איש צבא כמו האלוף אמיר אבולעפיה, אך הוא ויתר על התפקיד משום שרצה להיות כפוף לקבינט הקורונה, ולא למשרד הבריאות.

אולם הערב הוכרע הדבר, כאשר ברבש שיגר הודעה לתקשורת בה כתב כי "נגיף הקורונה מציב את מדינת ישראל בפני אחד האתגרים המורכבים בתולדותיה. עוד מראשית האירועים סברתי שבאירוע עם כל כך הרבה משתנים , שבו עדיין רב הנסתר על הגלוי, ישנה חשיבות עליונה בריכוז כלל הכוחות תחת מעטפת ניהולית אחת שתמקד את המאמץ הלאומי הנדרש להתמודדות בסדר גודל שכזה".

לדבריו, "עבורי, התגייסות אישית לנושא היתה עניין מובן מאליו, ומשהגיעה לפתחי הצעה לבחון את הדרך הנכונה להשתלב באופן רשמי במאמץ הזה, האמנתי שיש לדון בה בכובד ראש".

"כל מי שעוסק בתחום הרפואה הציבורית יודע שזמן הינו מרכיב קריטי בניהול מערכה מסוג זה", הוסיף ברבש. "בימים האחרונים דנתי עם ראש הממשלה, שר הבריאות ואחרים, בדרכים בהם נכון לנהל את המאמץ הלאומי הזה ומרגע שנראה שאיננו מתכנסים לכדי החלטה- אני סבור שיש לפנות את הדרך למקבלי ההחלטות להמשיך ולדון בנושאים הדחופים שעומדים על הפרק, ולא בנושאים פרסונליים. אני מבקש להודות לראש הממשלה ולשר הבריאות על עצם פנייתם אלי".

הוא סיים בדברים "הצלחתה של מדינת ישראל במערכה מול נגיף הקורונה תלויה באמת בכל אחת ואחד מאיתנו".

לדבריו, הוא ימשיך "לתת כתף ולסייע במאמץ הלאומי החשוב הזה בדרכים שונות, כשם שעשיתי מאז שהתפרץ הנגיף".

גבי ברבש קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד