כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ביקורת חריפה

יו"ר בית הנבחרים: "זהו ללא ספק נגיף טראמפ"

ביקורת חריפה נגד נשיא ארה"ב מפיה של יושבת ראש בית הנבחרים האמריקני המאשימה אותו במותם של מאות האלפים בנגיף הקורונה ועוקצת את הנשיא על כך שנזכר באיחור לעודד את האזרחים לעטות מסכות

יו"ר בית הנבחרים: "זהו ללא ספק נגיף טראמפ"
טראמפ עם מסכה צילום: מתוך הטוויטר שלו

"אני חושבת על דבריו החדשים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בכך שקיבל החלטה לעטות מסיכה, הוא הבין את הטעויות שעשה עד כה והגיע למסקנה כי הנגיף הזה אינו שקר. זו מגיפה שהוחמרה בגלל חוסר המעש של טראמפ, ולא חל שיפור". כך אומרת יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי.

היא הוסיפה ואמרה כי "למעשה, זהו ללא ספק נגיף טראמפ". טראמפ קרא מספר פעמים לקורונה "הנגיף הסיני" דבר שהכעיס מאד את סין.

פלוסי התייחסה גם לדבריו של טראמפ בבית הלבן ביום שלישי, בהם שיבח את השימוש במסכות פנים וקרא לאמריקנים לשטוף את ידיהם באופן קבוע ולשמור על מרחק חברתי למיגור המחלה.

פלוסי אמרה כי "אם טראמפ היה אומר לעטות מסיכה לפני מספר חודשים במקום להתעסק עם קמפיין ודברים אחרים, אז יותר אנשים היו הולכים אחריו כמנהיג. הוא נשיא ארצות הברית". אמרה.

היא נשאלה "האם אלפי אמריקנים מתו בגלל תגובתו של טראמפ?", על כך ענתה פלוסי "אני חושבת שזה די ברור".

ההערות של פלוסי הן אחת מהביקורות החריפות ביותר על התמודדותו של טראמפ עם מגיפת הקורונה; המחלה, שלדברי הדמוקרטים, הייתה זקוקה לתגובה חמורה יותר מהבית הלבן.

הביקורת נובעת בין גידול במספר החולים והקרבנות ברחבי ארצות הברית, במיוחד בדרום ובמערב המדינה.

"אנו מתקרבים למספרים של 4 מיליון אנשים שנדבקו במחלה זו", אמר פלוסי בראיון ל-CNN. "אנשים נפגעו מהמחלה, הם נדבקו בנגיף ומספר גדול של 140,000 אנשים מתו. אם חשוב כעת לעטות מסיכה, היה חשוב שבמרץ האחרון, במקום לומר לאנשים שהם יכולים ללכת לכנסייה יחד עד אפריל, היו צריכים להתעקש שהם יעטו מסכה".

"אנו מקווים כי יתגלה חיסון למחלה זו ואנחנו מתפללים לכך. ברוך השם, זה יקרה בקרוב מאוד. אבל עדיין יש כמה חודשים ואנשים נוספים יאבדו את חייהם. נקווה שהנשיא יתקרב לקבל את העובדה שמגיפה זו היא נגיף טראמפ".

דונלד טראמפ קורונה ננסי פלוסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד