י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
צפויה תגובה מוגבלת

בעקבות הרג פעיל החיזבאללה: צה"ל מתגבר כוחות בפיקוד צפון

שלשום (ב') נהרג בתקיפה שמיוחסת לישראל בנמל התעופה בדמשק פעיל וחבר בארגון חיזבאללה • לאחר הערכת מצב בצה"ל ולאור התגובה הצפויה מצידו של הארגון, החליטו בצה"ל לתגבר את הכוחות באיזור הצפון • דיפלומט בבירות מעריך שהתגובה מצד נסראללה תהיה מדודה

בעקבות הרג פעיל החיזבאללה: צה"ל מתגבר כוחות בפיקוד צפון
איש הארגון, עלי כאמל מוחסן ג'וואד, שנהרג בתקיפה הישראלית. צילום: רשתות חברתיות ערביות

לאחר הערכת מצב בצה"ל החליטו על תגבור נקודתי של כוחות חי"ר בפיקוד הצפון, וזאת לאחר חיסולו של פעיל חיזבאללה. איש הארגון, עלי כאמל מוחסן ג'וואד, נהרג בתקיפה הישראלית שלשום בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

דיפלומט בביירות מעריך בשיחה עם 'כאן חדשות' שחיזבאללה יגיב בוודאות על מותו של אחד מפעיליו בתקיפה שמיוחסת לישראל בדמשק לפני שלושה ימים, אך התגובה תהיה מוגבלת כיוון שבארגון לא מעוניינים בעימות נרחב עם ישראל.

הוא אומר כי הוא אינו סבור שחיזבאללה ינסה להשתמש בתקרית הזו ובתגובה הצפויה שלו כדי להסיט את תשומת הלב מהמשבר הפוליטי והכלכלי החמור במדינה. לדבריו, חיזבאללה מעוניין שהמצב בדרום לבנון יישאר כמו שהוא והחברה בלבנון לא מאוחדת סביב חיזבאללה בכל מה שקשור לעימות עם ישראל בעת הזו.

בעיתון א-שרק אל-אווסט הפרו סעודי, ציטטו הבוקר גורמים לבנוניים שטענו כי הארגון החליט להגיב בהתאם למשוואה שנסראללה הציב בשנה שעברה – תגובה של חיזבאללה מלבנון על כל פגיעה של ישראל באנשי הארגון בסוריה. אתמול נערכה אחר הצהריים הלווייתו של פעיל הארגון, עלי מוחסן, בדרום לבנון.

חיזבאללה חסן נסראללה צה"ל סוריה חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד