ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא נשארים חייבים

מתקפות הסייבר; איראן: "שומרים לעצמנו את הזכות להגיב"

באיראן מנסים להתגונן: דובר משרד החוץ האיראני מגיב למתקפות הסייבר הבלתי פוסקות על אתרים ומוקדים שונים ברחבי איראן ומטיל את האחריות על נשיא ארה"ב שנתן אור ירוק למתקפות • בדבריו אמר: "מעתה ואילך כל מתקפה תיוחס באופן טבעי לטראמפ, אנו שומרים לעצמנו את הזכות להגיב"

מתקפות הסייבר; איראן: "שומרים לעצמנו את הזכות להגיב"
הפיצוץ והשריפה באיראן צילום: רשתות חברתיות ערביות

עבאס מוסאווי, דובר משרד החוץ האיראני הגיב לדיווחים על התקפות סייבר נגד איראן. "יש אלפי מתקפות סייבר על התשתיות במדינה על בסיס יומיומי, וזה לא חדש. רוב ההתקפות הללו נהדפות ללא שעשו נזק, על ידי מערכות ההגנה שלנו וצוותי תגובת אנשי הסייבר," אמר.

הוא הוסיף: "בחודשים האחרונים אירעו כמה פיגועי סייבר עם ממדים רחבים על התשתיות של המדינה, אפשר לומר כי הם נתמכו או בוצעו על ידי ממשלות על ידי ניתוח הממדים והטכנולוגיה בהם נעשה שימוש, למרבה המזל, התוקפים לא השיגו את יעדיהם העיקריים בהתקפות אלה. בדיקות נערכו על ידי מומחים שטיפלו בזה."

הוא הוסיף כי "היקף הפשעים וההפרות של החוק הבינלאומי, שרובם מבוצעים על ידי ממשלת ארה"ב, הוא עניין שמדאיג את כל העולם, הקהילה הבינלאומית צריכה להגיב כראוי."

בתגובה לשאלה האם החבלה והשריפות האחרונות היו תוצאה של התקפות אלה, במיוחד לאור החדשות שהתפרסמו על הוראתו של נשיא ארה"ב לפתוח במתקפת סייבר על איראן וכמה מדינות אחרות. ענה דובר המשטר האיראני: "לא, השריפות האחרונות לא קשורות למתקפות סייבר", אמר. "לגבי הוראתו של טראמפ, טבעי מאוד לומר כי מעתה ואילך, כל מתקפת סייבר על איראן, החשודה העיקרית תהיה ממשלת ארה"ב, אלא אם כן יוכח אחרת."

הוא המשיך: "אנו שומרים לעצמנו את הזכות להגנה לגיטימית ולהגיב בצורה הולמת ומתאימה להתקפות סייבר נגדנו, והתקפות מסוגים אחרים."

הוא הוסיף: "איראן שומרת לעצמה את הזכות לבצע פעולות גומלין הולמות ומידתיות בבוא העת, אנו עשויים להשתמש בכל אמצעי, כולל בסייבר או כלי נשק אחר, כדי להגן על עצמנו מפני מתקפות סייבר, בנוסף, אנו נעשה את מירב המאמצים להוכיח את האחריות הבינלאומית של המדינה היוזמת את התקפות אלה ולתת אחריות על מעשים בלתי חוקיים."

איראן מתקפת סייבר טראמפ ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד