י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האיום על המשק מתרחק

פרוייקטור הקורונה החדש גמזו מתנגד לסגר כללי

לאחר שאמש (רביעי) בחצות הלילה נכנס במפתיע לתפקידו, בראיון שמסר מבהיר הפרוייקטור החדש רוני גמזו, כי הוא לא רואה בסגר פתרון, לפחות לא בטווח המיידי. "אולי רק בסוף, כשלא תהיה ברירה אחרת". בנוסף מציע גמזו לשנות את קו ההסברה "יש חוסר אמון בציבור, אני מכיר את זה"  

פרוייקטור הקורונה החדש גמזו מתנגד לסגר כללי
סגר בבית שמש צילום: Yaakov Lederman/Flash90

לאחר שנכנס, במפתיע, לתפקידו, מבהיר 'פרוייקטור הקורונה' הנכנס, רוני גמזו, כי התוכנית להטלת סגר כללי לא נמצאת על השולחן. "סגר זה פטיש", אומר גמזו בראיון שנתן ל'ידיעות'. "נעשה בו שימוש אולי רק בסוף, כשלא תהיה ברירה".

גמזו, שנכנס לתפקיד. אמש (ד') בחצות הלילה, זמן קצר לאחר פקיעת ה'אולטימטום' של גבי ברבש שאמור היה להיכנס לתפקיד, הבהיר כבר בשבוע שעבר שהסגר אינו עומד מבחינתו על הפרק. 

פרוייקטור הקורונה - שאגב, אתמול נחשף כי מונה לתפקידו בידי רה"מ, מבלי ששר הביטחון גנץ היה מודע למינוי, אמר כי "צריך להמשיך לעשות הכל כדי לטפל בבעיה בלי סגר", אמר בראיון שמסר ל'ידיעות'. "סגר זה פטיש, ואת הפטיש הזה, בתורה האפידמיולוגית, נותנים לו פעם אחת. זה לא משהו שנותנים לו את הזמן".

גמזו הדגיש כי "יש סיבה לדריכות, יש סיבה לכולנו להמשיך לנטר את המצב. תבינו את זה, דיברו אז על גרמניה המוצלחת אבל שיעור התמותה שלנו הרבה יותר טוב מהם. חשוב לא לאבד עשתונות, לא לפחד. לא להיבהל, להמשיך להתנהל ולעשות הכל לטפל בבעיה, בלי סגר".

גמזו המשיך "גם אם יעשו סגר לעשרה ימים ושבועיים, צריך לצאת ממנו. צריך תשתית, מכניזם של קטיעה".

בפוסט שפרסם גמזו בתחילת החודש, הציע מספר הפתרונות למצב ובהם הגבלה מחודשת של התקהלויות והסביר כי זה הצעד הנדרש. עוד הציע לשפר את הפיקוח והאכיפה. "יגידו מה שיגידו בממשלה", הסביר, "המשטרה ופקחי הרשויות המקומיות לא מורגשים. הייתי מקים כוח אכיפה נרחב, שמשלב מטלות למשטרה ולרשות המקומית".

עוד טען גמזו כי יש לשפר את התגובה לאדם חשוד ומאומת. "ההליך עדיין מפוצל בין בדיקות בבתי חולים וקופות; חקירות (לא מספיקות) במשרד הבריאות, בקרת בידוד במשרד ואני יודע שזה לא מהודק היטב".

בנוסף הציע גמזו לשנות את קו ההסברה והסביר כי "יש חוסר אמון בציבור, קונסטרוקציות מסע ההפחדה בסבב הראשון. הוואקום של השיח מתמלא בשטויות, חדשות מזויפות, ומניפולציות אנרכיסטיות; אני מכיר את זה מהפוליו של 2013".

היום בבוקר, שעות לאחר שנכנס לתפקיד, פירסם גמזו פוסט בפייסבוק בו גילה כי דעתו לא השתנתה. הוא הבהיר מה הם הצעדים הראשונים הנדרשים: "אתמול, בשעות הערב המאוחרות, פנו אלי ראש הממשלה ושר הבריאות להתגייס לסייע במשבר הקורונה ברמה הלאומית, לאחר שמינויו של פרופ׳ ברבש התפוצץ לצערי. השבתי מיד בחיוב. כך היה גם בפעם הקודמת בתחילת אפריל שהתבקשתי לסייע בניהול המשבר בבתי אבות.

"זהו משבר רפואי, כלכלי וחברתי; אני לא שואל שאלות במצב שכזה - פשוט מגיע, תורם את כל כולי ומסייע למדינתי ולמערכת הבריאות בניהול המשבר. האתגרים הם עצומים; שיקום אמון הציבור בהובלת הטיפול במגיפה, איזון חכם בין הקטנת ההדבקה לבין המשך החיים, שיפור בהיענות הציבור ובאכיפה, שיפור במערך קטיעת שרשרת ההדבקה והמשך חיזוק המערכת הרפואית".

קורונה רוני גמזו סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד