י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לבשל ולארח ברווח

יופי או אופי? כך תשפרו את מראה המטבח שלכם

כאשר אנו משפרים את המטבח שלנו, כדאי שנקבל כמה טיפים שיוכלו לשנות לנו את קו המחשבה ואולי נוכל לקבל מראה מושלם ונוח יותר למטבח שלנו

יופי או אופי? כך תשפרו את מראה המטבח שלכם
מטבח צילום: Unsplash

יופי או אופי במטבח שלי...

מאת: מטי ון גלדר, מעצבת מטבחים

בבחירת מטבח ישנם שיקולים רבים של נראות מול פרקטיקה. יופי מול נוחות. הדבר בא לידי ביטוי יותר מבכל פינה אחרת בבית. אנסה להסב את תשומת ליבכם לכמה מהלבטים ולהציע פתרונות כדי שנוכל ליהנות משתי העולמות...

המטבח הוא מרכז הבית והפך להיות גם למקום האירוח, ככל שנשכיל לחשב את הצרכים החשובים לנו,. כך נוכל ליהנות מפרי מחשבתנו ב 20 שנים הבאות וכאן המקום לשאול את עצמי.. איך אני רוצה שהמטבח שלי ייראה? מה המטבח שלי ישדר לאורחים? אלו כיריים ארכוש? מה חשוב לי ממה, הנראות או קלות השימוש והניקוי, איזה מקרר אקנה? בהתאם לצרכים של הבית וגודל המטבח או מקרר יפה. מהם הרגלי הקנייה שלי? אני צריכה מזווה? ועוד...

במציאות, לכל אחד ואחת חשובים דברים אחרים במטבח, באם נשלב אותם בחכמה, התוצאה תהיה מטבח יפה וגם נח לשימוש.

אני שומעת מנשים שהשקיעו את מיטב כספם במטבח טוענות "הידית האינטגרלית לא נוחה לי" או "המדפים הפתוחים תמיד עמוסים ומאובקים", "אין לי מקום לכלי פסח". אז בואו נחשב מסלול.

חזיתות שלמות או מגירות

בכל סגנון שתבחרו, מודרני, כפרי או קו נקי, חזיתות שלמות של הארונות משוות מראה נקי ומושלם. המגרות חותכות את הדגם (בכפרי, הדוגמא משתנה בהתאם לגובה המגירה) מנגד, מגירות נוחות יותר ממדפים ומנצלות טוב יותר את השטח, אז מה עושים?

נשתדל להיצמד לחזיתות שלמות ונרכיב בתוך הארון מגירות פנימיות.

מגירה פנימית דורשת 2 פעולות – פתיחת הדלת ופתיחת המגירה. מתרגלים לזה מהר מאד ושווה את המאמץ בכדי לשמר את הקו הנקי. פחות מומלץ למגירת סכו"ם. סכו"ם וששת אמורים להיות זמינים במיוחד.

מגירת לגרהבוקס. קרדיט: חברת בלום

ידית אינטגרלית או ידית חיצונית

במטבח מודרני ומינימליסטי מתבקשות ידיות אינטגרליות או טיפ- און (פתיחה בלחיצה, מכני או חשמלי) ובכך נשמר המראה הייחודי והקלאסי של המטבח. במטבח כפרי בדר"כ נשלב ידיות חיצוניות כחלק מהדוגמא והשראת האווירה הכפרית והחמימה. חשוב לציין, גם בידית אינטגרלית יש סגנונות אחיזה שונים וכוון פתיחה רוחבי או אופקי. מוטב שתנסו אותם טרם הרכישה. אנשים עם אצבעות רחבות יעדיפו ידית חיצונית.

אי או שולחן אוכל

אי הוא בגובה השיש ולכן משמש למקום ישיבה וגם למשטח עבודה, אי משווה אסתטיקה ו"מסדר" את השטח. באי יש גם אפשרויות אחסון. מנגד, עלינו לתת את הדעת לכך שאי לא ניתן להזזה ולא  להרחבה. לכן נחשב כמה סועדים אמורים לשבת סביבו והאם מתאים לנו לשבת בכיסאות גבוהים.

אי שולחן באמצע המטבח. קרדיט: Unsplash (פחות מתאים לקטנטנים או למבוגרים).

ויטרינות או מדפים פתוחים

אלמנטים אלו "מאווררים"  את מראה המטבח בכל סגנון. גם אם ניצמד למטבח קלאסי לבן עם ידיות בנאליות, ויטרינה מחולקת או מדפי עץ ישפרו את המראה ויחממו את האווירה.

האירוניה היא, שנשים שבוחרות ביחידות פתוחות, לרב אינן נמנות על הפרפקציונליות כך שמתקבלים מדפים עמוסים, מאובקים ולא אסתטיים.

אם את חולת ניקיון, לכי על זה ! יחידות פתוחות, צמחיה  וויטרינה שקופה מתאימים לך!

אם לא- מוטב שתיצמדי ליחידות סגורות וויטרינה עם זכוכית סבתא (זכוכית אטומה מעוטרת או חלקה) די בסגירת חזיתות...לקבל מטבח מסודר.

ויטרינה במטבח.

במטבח, כל מחשבה הקודמת למעשה מורגשת בשימוש היומיומי ובכיף שלי לבשל ולארח

אז אפשר לעשות את זה נכון!

מטבח טיפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד