כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
זהירות, רואים אתכם

פיתוח ישראלי: המערכת תזהה מחויבי בידוד, גם מבעד למסכה

הפיתוח של חב' ההייטק Corsight AI מסוגלת לזהות פנים, גם כשהן מכוסות במסכה. "יכולה למנוע מעשרות אלפי ישראלים להישלח לבידוד שלא לצורך"

פיתוח ישראלי: המערכת תזהה מחויבי בידוד, גם מבעד למסכה
מתפלל במירון חבוש במסיכה צילום: דוד כהן, פלאש 90

החולה וכל מי ששהה לצידו יזוהה, גם אם פניהם עטויות מסכות: חברת ההייטק הישראלית Corsight AI פיתחה מערכת המאפשרת לדייק את איתור מקרי ההידבקות ולהימנע מהשבתת צוותים. הטכנולוגיה מבוססת על בינה מלאכותית המנתחת בשניות את הסרטונים ממצלמות האבטחה בסביבה בה שהה חולה מאומת, כשהיא מסוגלת לזהות את הפנים גם כשהן עטויות מסיכות.

איכוני הסלולר שכידוע אינם מדויקים, עם כל הכבוד לשב"כ, הכניסו אנשים לבידוד מיותר, ופגעו בשגרה במקומות העבודה, במיוחד כאשר היה מדובר בתפקיד בעל חשיבות כמו צוותי רפואה או בטחון. החברה הישראלית מציעה שיטה אחרת, שתזהה את החולה המאומת ותגלה מי בדיוק היה בסביבתו.

כך מתבצעת 'חקירה אפידמיולוגית' על בסיס ניתוח סרטוני וידאו ממצלמות האבטחה במקומות בהם שהו חולים מאומתים: ממקום העבודה, מעסקים שונים כמו קניונים, סופר מרקט, רשתות פארם או בנקים, מצלמות עירייה במרחבים ציבוריים, משרדי ממשלה ומקומות נוספים.

עיבוד הסרטונים נעשה בשניות והמערכת מפיקה דוח על בסיס זיהוי החולה בסרטון, גם אם הוא עוטה מסכת פנים. בנוסף המערכת מפענחת את זהות האנשים שהופיעו בסרטונים בקרבת החולה, גם אם פניהם הוסתרו במסכה. כך ניתן לקבל מאגר מהיר וודאי של אנשים שיש חשד אמיתי שנדבקו, ניתן אף להעריך את גילאי האנשים שהיו בקרבת החולה לפי מראה פניהם, כדי להתמקד באנשים בגילאים מתקדמים הנמצאים בסיכון.

סרטון הדגמה של טכנולוגיה של Corsight AI המזהה אדם בשם "Ofer" למרות שהוא עוטה מסכה המסתירה את פניו ומצולם בזוויות מאתגרות

הזיהוי על בסיס טכנולוגיות וידאו צולח גם את האתגר לאתר הידבקות במקומות בהם צוותי חירום מפקידים את הטלפונים הניידים לפני תחילת המשמרת. או במקומות בהם קשה לאתר מיקום מדויק כמו מבנה בטון מקורה של מספר קומות המאפיין בתי חולים, אוניברסיטאות וקניונים.

הטכנולוגיה יכולה לשמש גם להתראה בזמן אמת של זיהוי אדם המפר בידוד. גם אם הוא יוצא למרחב ציבורי מוסתר במסכה, מתערבב בריכוז אוכלוסייה, מופיע בפריים בצילום מרחוק בתנאים וזוויות צילום מאתגרים. עם זאת, לדעתנו לא סביר להניח שהמערכת תאושר חוקית וזאת בשל סכנת החדירה לפרטיות, עיקרון שאף מנע מהשב"כ ליישם את היכולות המוכחות שלו בימים הראשונים של 'הגל השני'.

עופר רונן, מחברת Corsight AI, אומר כי: "חוסר הדיוק בזיהוי מפגשים מדבקים קריטי שמדובר בצוותי רפואה וחירום. חשוב שנוכל להחזיר לפעילות במהרה חברי צוות שהוכח שאין חשש להידבקותם, וניתוח וידאו הוא פתרון מהיר יותר מהמתנה לתוצאות בדיקת קורונה. לדיוק של חשד להידבקות חשיבות רבה גם בתכנון קדימה של תרחישים. למשל עם החזרת טיסות התיירות ופתיחת נתב"ג, רבים צפויים לשהות בטרמינל של שדה התעופה עד לשלב העלייה למטוס. זיהוי לא מדויק במרחב זה עלול לשלוח לבידוד מבקרים רבים וגם את עובדי נתב"ג."

 

איכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד