י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפסד של מיליונים לקופות

בשורה למבוטחים: בקרוב תשלמו קצת פחות על הביטוח המשלים

משרד הבריאות אישר לקופות החולים 'כללית' ו'מכבי' להוזיל את התשלום על שירותי השב"ן. מדובר אמנם בהוזלה של כמה שקלים למבוטח, אך מבחינת הקופות מדובר באבדן הכנסות של עשרות מיליוני שקלים

בשורה למבוטחים: בקרוב תשלמו קצת פחות על הביטוח המשלים
קופת חולים, אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

הפחתה של כמה שקלים בתשלומי השב"ן: משרד הבריאות אישר לקופות 'כללית' ו'מכבי' להוזיל את תשלומי השב"ן (שירותי בריאות נוספים. כמו 'כללית פלטינום' ו'מכבי מגן זהב' או 'שלי') למבוטחים.

מדובר אמנם בהפחתה של כמה שקלים ללקוח בתשלום החודשי, אך במצטבר מדובר בהפחתה של בין 70 עד 150 מיליוני שקלים לשנה לקופות החולים.

במשרד אומרים כי בהתאם למתווה התכנית להסטת הניתוחים ממימון פרטי למימון ציבורי ובהתאם להצטברות עודפים בתכניות השב"ן, אישר האגף לפיקוח קופ"ח ושב"ן במשרד הבריאות לקופות החולים מכבי וכללית הפחתה בדמי החבר למבוטחים בתכניות השב"ן השונות.

אגב, בעוד שבמשרד הבריאות מבהירים כי ההוזלה נעשית בשל 'הצטברות עודפים בקופות', בקופות החולים הציגו את הצעד בצורה שונה ושם נימקו את ההוזלה בכך שהן 'מתחשבות בציבור בתקופת הקורונה'.

איך שלא תהיה הסיבה, ברור שאנו אמורים לברך על כל הפחתה. אמנם, מדובר בהוזלה של כמה שקלים לכל מבוטח, אך במצטבר ההפחתה תעמוד על סך כולל של כ- 220 מיליון ₪ לשנה בתכניות השב"ן. במשרד הבריאות מוסיפים ואומרים כי "בתקופה הקרובה תתקיים עבודת מטה לבחינת הפחתות נוספות בדמי החבר השנתיים".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר: ״נעשה ככל האפשר לסייע לציבור המטופלים הישראלי בתשלומים השוטפים שלהם במערכת. המשרד ימשיך לפעול להפחתת תשלומי דמי החבר וההשתתפויות העצמיות של המבוטחים ולחיזוק הרפואה הציבורית לרווחת אזרחי מדינת ישראל״.

פרופ׳ חזי לוי מנכל משרד הבריאות הוסיף כי "מדובר בהטבה לציבור המטופלים בישראל של כל חברי קופות החולים השונות. דווקא בעיצומה של תקופה כלכלית משברית שאנחנו חווים, המערכת מבצעת הפחתה בתשלומים שהציבור כן ירגיש אותה בחיי היום יום שלו".

סה"כ ההפחתות שיכנסו לתוקף ביום 1.9.2020 לפי קופה ולפי תכנית במונחים שנתיים: כללית (במיליוני ₪): 70\ מכבי (במיליוני ₪): 150. ס"ה הפחתת הכנסות למערכת הבריאות: 220 מיליון ש"ח

כללית מכבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד