י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
היהודי שזיהה את הגל השני

לייבל'ה: כל הסיפורים שלא תקראו באף מקום אחר

כשלייבל'ה הסתובב השבוע ברחוב וחש את החום הלוהט על מצחו המיוזע, ליבו נמלא באכזבה על כך שהשנה הוא לא יזכה לקבל גלריות ותיעודים בלעדיים מחלדונא ועד דאבוס, ויאלץ להסתפק בצפת והסביבה • והשבוע: מה חיפש בנו של הגר"ח גריינמן זצ"ל במסדרון הכנסת? המינוי החדש והמפתיע בלשכת הח"כ החדש אליהו חסיד וכל הסיפורים הכי טובים שלא תקראו באף מקום אחר

לייבל'ה: כל הסיפורים שלא תקראו באף מקום אחר
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה מסכם עוד שבוע שבו מפלס החרדה הגיע אצלו לשיא חדש וזאת בעקבות העליה המתמדת במספר החולים. לייבל'ה, שבמשך שנים מסקר בהרחבה על מקומות המנוחה של כל האדמו"רים בארץ ובעולם בימות הקיץ הלוהטים, מבין שהשנה ככל הנראה זה יראה אחרת והגלריה של התמונות מחלדונא ועד דאבוס תצומצם במקסימום לצפת וגלילותיה.

לייבל'ה נרגע כשהוא נזכר בסיפור מיוחד אותו שמע בעבר כשהיה ילד: יהודים וגויים נסעו בספינה בלב ים, ולפתע הספינה החלה מטלטלת בעוצמה אדירה. חלחלה אחזה בנוסעי הספינה ו'מועצת החכמים' התכנסה לדיון דחוף כדי למצוא פתרון כיצד לעשות המרה שהספינה תחזיק מעמד ולא תיטבע רח"ל על יושביה. 

לאחר שסיימו, יצא המזכיר והכריז כי ההחלטה שהתקבלה היא לזרוק חפצים לים ולהרוויח משקל. כולם השליכו את החפצים המיותרים להם והספינה שבה להיות יציבה מתמיד. כעבור שעה, אחד היהודים נראה זורק את הטלית והתפילין ל"ע. כולם צעקו עליו "מה אתה עושה, אתה לא רואה שהכול רגוע?" והוא, כמי שיודע יותר מכולם הוא ענה "אני מזהה כבר את הגל השני". 

אז נכון שהגל השני לא הגיע וכעת אנחנו ללא סגר כלל, ואולי הוא יגיע אחרי תשעה באב - לרגל בין הזמנים, מה שמזכיר ללייבל'ה סיפור על אותו ר"מ בישיבה שלומדת בדרך פוניבז' שהתקשר לתלמידו לשאול אותו על איכות הלימודים מרחוק באמצעות הטלפון. התלמיד השיב: "עד שאני מתקשר אני כבר מתקשר ל'קול הלשון' לשמוע את המקור את הרב שך ור' שמואל רוזובסקי". 

ואם בסיפורי הישיבות עסקינן, ידידנו אלי ביתאן נתן השבוע את אחד הטובים בטוויטר במהדורת 'בין הסדרים' של קו הסקופים וכך אמר: "בחור צעיר פונה ללשכת ח"כ חרדי ומתלונן על הסגר ברוממה. בין השאר, אומר הנער, אני לא יכול לצאת למבחן לישיבה גדולה. בלשכה מבררים את שם הישיבה, ומסתבר כי מדובר ב'אור ישראל'. "כדאי שתחפש מקום אחר", משיבים לו שם, "אם אתה לא מסוגל להתמודד עם סגר שבוע, איך תשרוד סגר של שש שנים?" ויהי לפלא.

ואם כבר בעניין בחורי ישיבות עסקינן, לייבל'ה נזכר בעוד סיפור ששמע השבוע על בחור ישיבה שהתקשר לשר הבריאות אדלשטיין וסיפר שיש לו קורונה. שואל אותו השר, מאיפה אתה יודע? ענה הבחור, איבדתי את חוש הטעם. שואל השר - במה זה מתבטא? עונה הבחור לשר: "אין לי טעם בלימוד". אומר לו אדלשטיין: "כנראה התבלבלת בגלל השם. בנושא הזה צריך לפנות לראש הישיבה הרב אדלשטיין". 

תחילה לייבל'ה ראה את השחקן של שטיסל קיווע האהוב והידוע. מתברר שקיווע הוא לא סתם חרדי, אלא קיצוני שלא עוטה מסכה בכוונה. כך הוא נצפה בצילומים לסדרה השבוע, בשכונת שערי חסד בירושלים. 

לייבל'ה השבוע באמת ירד לכנסת והסיקור הוא ארוך כאורך הגלות.

נתחיל: לייבל'ה תחילה חושף כי ראה את אחד הבנים של הגר"ח גריינמן זצ"ל, דורך במשכן הכנסת אולי לראשונה בחייו. מי שלא יודע, משפחת גריינמן מסופחת רצינית ל'שלומי אמונים' ובנו של הגר"ח, כפי שנראה בתמונה הרב משה גריינמן, הגיע לפגישה עם סגן השר פרוש. 

בנו של הגר"ח פגש את יהושע פולק שהגיע לצפות בכנס הזיכרון לידידו משכבר הימים, החסיד ר' אברהם יוסף לייזרזון ז"ל, יו"ר החינוך העצמאי שהתבייש כל חייו שהיה חבר כנסת לשעבר. 

היועצים של גפני ופינדרוס, משה זלושינסקי ומשה רבר שחלפו במקום, נעצו מבטים מופתעים למראה האורחים עם איש הציבור המיתולוגי יהושע פולק.

במקביל, יעקב אשר מתרגל את מעמדו החדש כיו"ר ועדת חוק חוקה ומשפט ונצפה עם כוכב פרשת 'עובדה' ח"כ מאיר כהן מיש עתיד הידוע בקרבתו ליאיר לפיד, שבניגוד לכל הציפיות לא הפקיר אותו לאחר פרסום התחקיר.

ואחרי עוד דיון סוער בוועדת הכספים, ירד היו"ר גפני לחפש מזון לקיבתו כדי להפיג את האנדרלין של הדיונים. מאז שנסגרו המזנונים בכנסת השתנה לגפני ההרגל לסעוד במזנון הבשרי/עממי בכנסת והוא החליט לנסות את מזלו בחלבי. יחד עם הדובר מורגנבסר והמקצועי זלושינסקי ובמרחק נגיעה הרל"ש פולק, גפני עשה ביבי וקנה פיצה עם שלושה עוזרים לצידו. ועל זה הגיב מישהו בצד "זה גדלות האדם של ראש כולל".

גם איש המהדורה המרכזית ושחור לבן משה גלסנר, הגיע למשכן באופן חריג ביום רביעי לאחר שנמצא תמיד רק ביום שני. גלסנר תפס שיחה את ח"כ יצחק פינדרוס, ולייבל'ה תוהה; מה חיפש גלסנר ביום רביעי?

ולמי שתהה לאן נעלם ציר דרעי - פינדרוס. השבוע הגיע התשובה בעיתון 'הדרך', סביב המתווה שאישר דרעי להחזרת תלמידי חו"ל, לאחר הסכמות מול איגוד הישיבות והסמינרים לבני חו"ל שהקים יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ פינדרוס.

ומי שעוד נראה מסתובב במסדרונות הכנסת, הוא ‏‏‏‏מנהל מחלקת אקטואליה וחדשות ומגיש ברדיו 'קול ברמה', ידידנו יעקב גרודקה, שהגיע לסדר כמה דברים עם ידידו היועץ ארי גלהר. על הדרך ראה לייבל'ה כי גרודקה החל ללכת בתלבושת ספורט אלגנט שנראית כלקוחה מהקולקציה החדישה ביותר של הראל ויזל.

בשולי הכנסת והדרמה עם הצעת החוק הבעייתית, ראה לייבל'ה את הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק, שהגיע לכנסת. הוא נצפה משוחח ארוכות עם היועץ חיים רבינוביץ. 

ואת הכתב הכי וותיק והמיתולוגי בכנסת ישראל, שעורך טוב טוב את נאומיו של ליצמן לאחר שהוא נואם, הוא צבי רוזן המיתולוגי, שלראשונה לייבל'ה חושף אותו עם מסכה על פניו זאת לאחר שחדר הכושר סגור לעיתונאים ופתוח רק לח"כים. 

חוזר לזירה? לאחר מינויו של משה סנקביץ כעוזר הפרלמנטרי (תנחומים כנים על פטירת האב ר' אברהם מרדכי ז"ל), ואת לוי הירש חסיד סלונים המשמש כנהג, בשבועות האחרונים נראה פוקד מעת לעת את הלשכה, חברו של ח"כ חסיד, האסטרטג חיים וינרייך, שלייבל'ה זוכר אותו עוד בשיא תקפו ממערכת הבחירות הסוערת - לעיריית ירושלים - בשנת תשס"ט. ימים יגידו...

מי שכבש ביום שני את הכנסת היה מוטי זורגר, נהג ההסעות מאשדוד שנאם בהפגנת השמאל בכיכר רבין. זורגר שהצליח להוציא את הציבור החרדי ולהביא אותו לעמוד על שלו, תפס סלפי עם ח"כ אורי מקלב. 

ולסיום הביקור בכנסת איך אפשר בלי סיפור על התקלה ברכבו של יקיר המדור, הסופר והיועץ יצחק פלדמן, המכונה במסדרונות הכנסת יצו או איצו, תלוי לפי המצב רוח.

לייבל'ה הבחין בפלדמן שחמק מוקדם מהמשכן ונחרד לגלות שמישהו פינצ'ר את צמיג רכבו. עדיין לא ברור מי ידו במעל, שכן במצלמות נראית דמות נמלטת ממקום הפשע.

מי שעזר לפלדמן לנפח את הגלגל הוא העיתונאי ארי קלמן, שגילה מקצועיות בניפוח גלגלים של סקודה, לא פחות מהסיפורים הטובים של מדור 'שלוש קריאות'.

ומי שהצטרפה השבוע לשיחת הוידאו השבועית שמקיים העיתונאי ישראל כהן יחד עם עמיתו דוד חכם, היא יועצת ראש הממשלה לענייני חרדים רבקה פאלוך. לייבל'ה שהגיע בשיא השיחה, צילם את השניים מפרגנים לגברת השנייה, שבזכותה המשבר בין החרדים לביבי יסתיים מהר מהרגיל.  

לייבל'ה עשה השבוע סיבוב מקיף בירושלים בערב שבת קפץ למחנה יהודה שם ראה את משפחת ח"כ משה ארבל המורחבת מטיילת לה במחנה יהודה, האב הפרקליט המיוחד שלא מפסיק להכאיב למשטרה נראה מקיים 'ובלכתך בדרך' לקראת שבת קודש. 

ומי שלבש מכנסיים קצרים ויצא לשוק הוא חבר מועצת העיר עופר ברקוביץ כמעט ראש העיר שהגיע לרכוש מוצרים לכבוד שבת קודש כיאה וכראוי ליו"ר התעוררות. 

לייבל'ה גם לא פספס את תפילת יום כיפור קטן המסורתי בכותל. הרב רבינוביץ ערך מניין בהיכל שערי תשובה (אולם פנימי בתוך מנהרות הכותל) בהשתתפות 12 אנשים בלבד. הרב רבינוביץ, ראש העיר מודיעין עילית יעקב גוטרמן, יוסי דייטש, ישראל קלרמן, שמוליק יעבץ שרגא ניימן, נתן חפץ, אברהם זייבלד מלב לאחים וישראל קניג.

כשסיימו את תפילת יו"כ קטן נעמדו כולם ל'נשמת' מרגש לרגל הולדת הבן לעוזר הרב רבינוביץ אלי כהן המכונה 'אליקו' וכולם הצטרפו בדבקות. 

את חבר מועצת העיר דודי זוהר ראה לייבל'ה יורד לשטח בירושלים - כמחזיק תיק תחבורה, הוא נראה מפקח מקרוב על השיפוצים. 

לייבל'ה קפץ לביקור בחפ"ק העירוני בירושלים ופגש את אלוף פיקוד העורף שהגיע לסיור עם יו"ר למענכם היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך. מי שאירח את השניים היה חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הרווחה נני גרוסבוים שהבוס ח"כ יעקב אשר אישר לראש העיר משה ליאון לקחת את ראש המטה שלו לשים אותו כפרוייקטור הקורונה של הציבור החרדי בירושלים.

ובישיבת המקובלים נחלת יצחק זכה לייבלה לראות את הרב יוסי כדורי, לשעבר המשב"ק של זקנו המקובל הרב יצחק כדורי ושל אביו המקובל הרב דוד כדורי וכיום ראש הישיבה, שקוע בלימוד הלכות ברכת המזון מהקובץ החדש של כנסת ישראל על רקע תמונותיהם של צדיקי שולשלת משפחת כדורי זיע"א. 

לייבל'ה גם הגיע לצפת שם ראה בערב ראש חודש את עורך חדשות 'משפחה' אליעזר שולמן, נושא תפילה חרישית בציון האר"י והבית יוסף. למרות שלא היו אנשים לידו עטה שולמן מסכה כפי הנהוג במערכת 'משפחה' בשמירת בריאות יתירה. 

ובשעת לילה מאוחרת על ציון הרשב"י במירון, התברך פרח עורכי הדין, רועי אוסדיטשר, מהאדמו"ר רבי משה אבוחצירא לרגל סיום המסכת שיתקיים ברוב עם השבוע עם בשר ויינות כיד המלך.

ובבית שמש, לאחר הביקור של ראש הממשלה החליפי בני גנץ, הוא פרסם בסטורי שלו באינסטגרם את רפי פרלשטיין, מנהל ההסברה למגזר החרדי בעיריית בית שמש, משמיע לו את הכרוז ביידיש שעשה בשכונות החרדיות.

משם קפץ לייבל'ה לערב פתיחת הקורסים של מוטי ויטמן במרכז אחים. לייבל'ה טעם מהכיבוד והתרשם מחברי העמותות שבאו לקבל את סודות 'להיות נשר בגיוס כספים' גם בעידן קורונה.

בשולי האירוע תפס לייבל'ה את היועץ החינוכי אברהם מנחם אייזנבך בשיחה מעמיקה ללא מסכות על נתוני עולם הישיבות שמתאושש בעידן הקורונה. לייבל'ה יודע להגיד שמוטי ויטמן גילה בקיאות רבה במצב עולם הישיבות ואף חשף שכמה ראשי ישיבות הגיעו בחשאי לקבל טיפים איך להתמודד עם גיוס הכספים בעידן הקורונה.

במתתיהו פגש לייבלה את מנכ"ל כנסת ישראל הרב יעקב דינר, יחד עם מוטי בוטרמן מרשת שובו וצרדי. לייבלה מריח שכמו תמיד כשהשניים נפגשים משהו גדול מתבשל כאן וכמובן ימשיך לעקוב. 

סאגת פרויקטור הקורונה: ימים ספורים לפני שמונה לתפקיד, מנכ"ל בית חולים איכילוב פרופסור רוני גמזו נפגש לדיון רפואי עם היועץ הרפואי הרב יוסי מרגלית יו"ר ארגון 'רפואה שלמה'.

ומה עושים הצלמים החרדים בתשעה הימים כשאין עבודה? שמים פרה בסטטוס - במקום תמונות רבנים...זה המצב. 

ואי אפשר בלי ההויז בחור של 'מבקשי השם' הבחור דודי וייס שנערך לחתונה ומגיע לבדוק אחרי ביגוד חדש בחנות G&G בירושלים. דודי הסתחרר מכמות הבגדים לאחר שרכש כבר כובע בביקור בארה"ב. 

ושרשרת שמחות גדולה השבוע בכל קצוות תבל.

שמחה גדולה בניו יורק וגם בארץ הקודש, ברכת מזל טוב לעסקן הנודע לבית סאטמר הרב יענקי יעקובוביץ, לרגל שמחת הולדת התאומים בן ובת וזאת תוך פחות משנה לאחר המסע ההיסטורי של הרבי מסאטמר בארץ או יותר מדויק תשעה ירחי לידה. לייבל'ה מריחוק מקום בגלל הקורונה לא יכול להמריא לניו יורק להשתתף בשמחות שייערכו כפי כל ההנחיות. 

ושמחה גדולה נוספת, הפעיל החברתי ואיש מתאמי קשרי הקהילה לציבור האשכנזי עם הציבור הספרדי ר' אבשלום (אברשה) אוחיון לרגל שמחת אירוסי בתו, הכלה הדר בשעה טובה ומוצלחת, עם הבחור החשוב שמעון חיים יפרח מבחירי ישיבת 'משכן דוד'. לייבל'ה משגר מזל טוב נרגש וגם מרטווווטטט. 

ברכת מזל טוב לאמן הרגש הגדול מכולם ר' מוטי שטיינמץ, לרגל הולדת הבת השנייה בשעה טובה ומוצלחת. לייבל'ה יודע שכפי ההנחיות לא יתקיים קידוש המוני כמו שהיה בקודמת באולמי 'ארמונות חן'. 

וברכת מזל טוב ליוצר מוטי אילוביץ לרגל הולדת הבן, לייבל'ה יודע שיש שכבר דרשו דמי שדכנות על השידוך בעוד עשרים שנה עם בתו של אמן הרגש מוטי שטיינמץ. לייבל'ה ראה כי אילוביץ פרסם את דבר הלידה בתמונה של הדיסק החדש שהוא מוציא מיד לאחר תשעה באב. 

ברכת מזל טוב לעסקן הבכיר והמפכ"ל החרדי ישראל ורטהיימר, לרגל הולדת הנכד.

ברכת מזל טוב לאבי אמסלם, ממלא מקום ראש עיריית אשדוד, לרגל אירוסי בנו החתן ישי ישראל מבחרי ישיבת יסודות, עם בת הרב משה קצין יו"ר ארגון 'והשיב'. 

ברכת מזל טוב יוסי פרוינד, ממקורבי מ"מ ראש העיר ירושלים אליעזר ראוכברגר ומנהל חמ"ל קורונה של הקהילות בירושלים, חבק השבוע בן זכר למזל"ט. כשעתיים אחרי הלידה כבר התייצב לפגישה עם צמרת פקע"ר בסניף דגל התורה בירושלים - על מנת לשפר את כשרות האוכל במלונות.

ברכת מזל טוב לעסקן ר' יוסי קורניק מאנטוורפן, מגדולי החסידים הדבקים ברבי בעל ה'פני מנחם' מגור זצ"ל, אותו זכה לשמש, וכן אצל בנו ראש הישיבה הגר"ש אלתר לרגל שמחת אירוסי בנו פנחס, עם בת הגאון הרב ר' ישראל מיטלס מבורו פארק. לייבל'ה שולח מזל טוב מריחוק מקום. 

ולסיום, ברכת מזל טוב למנכ"ל ארגון "לב לרפואה" ואיש החסד יוסי גלאס שחגג השבוע בר מצווה לבנו אהרן שנערכה כמובן על פי כל ההנחיות.

לייבל'ה רכילות חרדית משה גפני אליהו חסיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד