י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מנע מגיפה מנחלתך"

בגלל המגפה: גדולי ישראל מורים לומר 'אבינו מלכנו' בתום התפילה

המאבק בנגיף: לאור העליה בתחלואה פנה הגר"ד לאו אל הגר"ח קניבסקי וראש הישיבה חכם שלום כהן והגרי"ג אדלשטין בשאלה האם נכון להוסיף בכל יום אמירת 'אבינו מלכנו' בתום תפילת שחרית ומנחה • גדולי ישראל הכריעו כי אכן דבר נכון הוא, והורו להתחיל לומר את תפילת 'אבינו מלכנו' בכל יום בתקוה כי יחון וישמע שוועתנו ויסר מעלינו את הנגף הזה

בגלל המגפה: גדולי ישראל מורים לומר 'אבינו מלכנו' בתום התפילה
הגר"ח קניבסקי חותם על המכתב צילום: באדיבות המצלם

בעקבות התפשטות המגיפה בכל רחבי הארץ, ולאור פניית הרב הראשי הגר׳ד לאו: מרנן ורבנן גדולי ישראל מורים: ראוי להתחיל לומר תפילת ׳אבינו מלכנו׳ בכל יום לאחר התפילה, וזהו "דבר נכון".

לאור המצב הקשה והמשך התפשטות המגיפה הורו הגר"ח קניבסקי, והגרי"ג אדלשטין וראש הישיבה חכם שלום כהן במענה לשאלתו של הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו כי ראוי להתחיל לומר בימים אלו את תפילת אבינו מלכנו לאחר תפילת שחרית ומנחה.

המכתב ששלח הגר"ד לאו

במכתב ששיגר לגדולי הדור כותב הרב הראשי הגר"ד לאו כי "עוברים עלינו ימים קשים, וגם הרופאים אינם מוצאים מזור ותרופה ומבינים שאין לנו להישען אלא על אבינו שבשמים", ולפיכך מבקש הוראה האם לומר בציבור את תפילת "אבינו מלכנו" בימים אלו, ובעיקר לזעוק בעת אמירת "אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך".

על מכתבו של הרב לאו, חתם הגר"ח קניבסקי כי יש להתחיל לומר "אבינו מלכנו" וכתב בכתי"ק כי זהו "דבר נכון", וכשהגיעה השאלה להגרי"ג אדלשטין עבר בעיון במשך זמן רב והסכים להצעת הרב הראשי, והורה כי אכן "ראוי לומר אבינו מלכינו" בימים אלו.

ראש הישיבה חכם שלום כהן, עיין במכתב הרב הראשי והשיב בכתי"ק כי "בוודאי שכח התפילה הוא גדול...וע"כ כמה שיוכלו להתפלל בלב שלם ובתחינה זה חשוב, והקב"ה יקבל תפילתנו ויעננו ברצון".

לאור הוראת גדולי הדור תיעשה הפניה והקריאה לכלל בתי הכנסת להוסיף את תפילת "אבינו מלכינו" לאחר חזרת הש״ץ בתפילה שחרית ומנחה כפי הוראת גדולי ישראל.

הרב הראשי לאו קורונה אבינו מלכנו הגרח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד