י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
קואליציה במשבר

פרסום ראשון • פגישת פיוס: גפני נועד עם בכיר כחול לבן בבני ברק

אמש התחוללה סערה גדולה במשכן הכנסת לאחר אישור הצעת חוק שמתריס נגד ההלכה, בתמיכת כחול לבן ובניגוד גמור לעמדת הקואליציה. הדבר גרם לזעם רב של הנציגים החרדים בעיקר כלפי הליכוד. ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום כבר נועד יו"ר דגל, משה גפני עם השר מכחול לבן

פרסום ראשון • פגישת פיוס: גפני נועד עם בכיר כחול לבן בבני ברק
גפני עם ניסנקורן צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: לאחר המשבר החריף אמש (רביעי), עם אישורה בקריאה טרומית של הצעת חוק המתריסה נגד ההלכה, בתמיכת כחול לבן ובגרירת רגליים של הליכוד, נראה כי שיתוף הפעולה בין יושב ראש דגל התורה חבר הכנסת משה גפני לכחול לבן נמשך, כשהיום מגיע בכיר כחול לבן לפגישה עם יו"ר דגל התורה, משה גפני בבני ברק.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיע בשעות הצהרים לפגישה קצרה עם יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני בבית דגל התורה בבני ברק.

נציין כי בסיעות החרדיות מפנים את האש כלפי הליכוד ולא נגד כחול לבן, ובתמלולים שחשפנו אמש מחבר הכנסת גפני מתוך ישיבת הסיעה הוא נשמע מתון בדבריו כנגד כחול לבן. גפני רומז לכך שהחרדים עדיין צריכים את מפלגתו של גנץ לחוק הגיוס.

כזכור, גפני נשמע אומר: "הבעיה הגדולה זה כחול לבן, זה שמגיעים למליאה בני גנץ עם גבי אשכנזי ומתיישבים באמצע המליאה וקוראים לחברים להצביע נגדינו", לטענתו, "זה לא להצביע נגד ביבי, הוא בעצמו לא היה, זה מצביעים נגדינו זה שריפת הקשרים נגדינו שהיו טובים עד כה".

תוך כדי הישיבה, עדכן ח"כ גפני את חבריו בסיעה, שהטלפון שלו לא פוסק מלצלצל מלשכת ראש הממשלה, אך הוא מסנן ולא עונה: "ביבי התקשר אלי ורצה לשבת איתי ולא רציתי כי יש דברים שלא רציתי... כי יש דברים כמו תקציב ישיבות שלא סודר ומענקים", כשהוא מתייחס לזעם שלו כנגד ראש הממשלה שלא גיבש תקציב שיתאים למשפחות החרדיות ברוכות הילדים.

בנוסף, גורמים פוליטיים בכירים בכחול לבן אישרו אתמול בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי המהלך במליאה אתמול תוכנן מבעוד מועד עם גפני לצד שאר ראש הסיעות החרדיות, כאשר המטרה היא לשדר מסר לראש הממשלה על תקיפות הפרת ההסכם בצל המאבק הצפוי על התקציב.

בסיעות החרדיות מחזיקים הבוקר בהתחייבות מראשי כחול לבן כי החוק שאושר אתמול במליאה ומנוגד לרוח היהדות לא יעבור ולא יקודם מעבר לקריאה טרומית, כך שלמהלך השלכה פוליטית בלבד ותו לא.

בתוך כך, יו"ר הקואליציה חבר הכנסת מיקי זוהר התייחס הבוקר למשבר ואמר: "החיבור הפוליטי בנינו לבין כחול לבן לא יוכל להימשך אם לא יחול שינוי". לטענתו, "המצב שנוצר מביא לחוסר היציבות של הממשלה מה שגורם לחברי הקואליציה לעשות ככל העולה על רוחם ללא משמעת קואליציונית".

זוהר קרא לקבל החלטה האם להמשיך את השותפות או לצאת להליך בחירות. "הגיע הזמן לקבל החלטה: העברת תקציב, ממשלה יציבה וקואליציה מתפקדת או ללכת בחירות".

משה גפני אבי ניסנקורן מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד